17
مه

نکات مهم در انتخاب نام دامنه ( دامین ) برای وب سایت

 برای این که کسب و کار خود را توسعه دهید، باید در انتخاب نام دامنه ( دامین سایت) دقت لازم را به کار بگیرید. طبیعتا این موضوع که دامین شما در اینترنت به راحتی یافت شود، یک مزیت است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که ” دامین سایت چی هست؟ ” یا ” قوانین انتخاب دامنه سایت چی هست؟‌ “. دامنه سایت همان ایم سایت هست که با پسوند های متعدد مانند com و ir و org و … میتوانید ثبت کنید ( مثل دامین پارسه وب: www.parsehweb.com ). در ادامه توضیحات کاملتری برای انتخاب آدرس سایت ارائه شده است.

لیست عنوان ها:

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

 قصد داریم تا در ادامه ی این مقاله، نکات بسیار سودمندی را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن ها  یک دامنه ی مناسب برای خود انتخاب کنید. پس اگر علاقه مند هستید که راجع به این موضوع بدانید، با ما همراه باشید و خواندن ادامه ی مقاله را از دست ندهید. اگر در آغاز راه اندازی کسب و کاری نوپا هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما ۱۷ اشتباه رایج هنگام راه‌اندازی کسب‌ و کار آنلاین را نیز مطالعه فرمایید.

راجع به کسب و کارتان آگاهی  داشته باشید.

این نکته بسیار مهم است که شما بدانید در چه زمینه ای فعالیت می کنید. ممکن است کسب و کار شما توصیفی، انتزاعی، سرگرمی یا جدی باشد. توجه به این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا نام مناسبی را برای دامنه ی ( دامین ) خود انتخاب کنید. پس با انجام تحقیقات، دانش خود را افزایش دهید.

انتخاب نام دامنه

در نظر گرفتن کلمات کلیدی مناسب در انتخاب آدرس سایت:

بعضی از عبارت ها و کلمات کلیدی ، بیشتر با کسب و کار شما ارتباط دارند. درست است که این مورد تنها نکته ی کاربردی و مهم نیست، اما شما می‌توانید با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی نام مناسبی را برای دامنه ی خود برگزینید.

در نظر گرفتن قوانین جهانی برای انتخاب دامین سایت:

بهتر است که نام مناسبی را برای دامنه ی خود انتخاب کنید تا وقتی کاربری شروع به  جست و جو کرد،  به سهولت آن را بیاید. در غیر این صورت ممکن است که حجم عظیمی از کاربران با مشکل مواجه شوند و آن ها را از دست بدهید.

نام ساده ای را برای دامین خود انتخاب کنید.

انتخاب نام دامنه ( دامین ) ساده برای سایت خود، به شما کمک می کند تا  با سهولت به معرفی کسب و کار خود بپردازید. یکی دیگر از مزایای این روش این است که در هنگام جست و جو می توان دامین ها را به راحتی یافت. قاعدتا هیچ فردی تمایل ندارد که یک نام را بارها و بارها تایپ کند.

انتخاب نام دامنه

نامی را برای سایت خود انتخاب کنید که از ذهن نرود.

انتخاب یک نام ساده و در عین حال ماندگار، در ذهن ها می ماند و هیچ گاه از خاطر نمی رود. اما توجه کنید که پیدا کردن چنین اسمی زمان بیشتری از شما می گیرد. در هنگام  انتخاب، زمان را هم در نظر بگیرید تا هیچ گونه آسیبی به کسب و کارتان وارد نشود.

  موقعیت جغرافیایی خود را در نظر بگیرید.

مکانی که در آن زندگی می کنید، نقش زیادی در انتخاب نام دامنه ( دامین ) سایت شما دارد. این روش مناسب کسانی است که بطور مثال می خواهند برای رستوران خود سایتی راه اندازی کنند.

شایان ذکر است که با استفاده از این روش، بیشتر می توانید کسب و کار خود را معرفی کنید.

در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی برای کسب و کارهای ملی و بین المللی نیز مفید است و باعث شناخت بیشتر آن ها خواهد شد.

انجام تحقیقات کافی برای انتخاب نام دامنه ( دامین ) سایت

  نام تکراری را برای دامنه ی وب سایت خود انتخاب نکنید. چرا که ممکن است نام انتخابی شما قبلا توسط رقیبان دیگر انتخاب شده باشد. بنابراین لازم است که این کار را بعد از کسب آگاهی و تحقیقات انجام دهید.

لازم به ذکر است که استفاده از نام دامنه ی رقیبان می تواند برایتان دردسر ایجاد کند. پس حواستان باشد که چه اسمی را انتخاب می کنید. تنها کاری که باید انجام بدهید کمی تحقیق و دقت کردن در این مورد است.

در هنگام انتخاب نام دامین سایت خود پسوند مناسبی را به کار ببرید.

 هم اکنون TLD های مختلفی وجود دارند که می توانید با انتخاب آن ها از پسوند های مناسبی برای دامین خود استفاده کنید.

انتخاب نام دامنه

آرامش خود را حفظ کنید.

نامی که به عنوان دامنه انتخاب می کنید، نام وب سایت و ایمیل شما خواهد بود. فقط باید حواستان باشد که از به کار بردن نام های تکراری پرهیز کنید. می توانید برای یافتن مشتریان بیشتر از یک جفت دامنه استفاده کنید. این کار مزیت دیگری نیز دارد و باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد.

نتیجه گیری:

در دنیای امروزه ی ما، کسب و کارهای اینترنتی رشد بسیار زیادی داشته اند و همین موضوع سبب شده است تا انتخاب نام مناسب برای وب سایت کمی دشوار شود. بنابراین توجه داشته باشید که این مساله ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد و یا مجبور شوید هزینه های بیشتری برای خرید دامین مناسب خود پرداخت کنید. بنابراین این مورد را دست کم نگیرید و توجه کافی بهش داشته باشید.

در صورت نیاز به توضیحات بیشتر در ویکی پدیا میتوانید از اینجا اقدام نمایید