21
مه

برای راه انداختن کسب و کار آنلاین اپلیکیشن بهتر است یا وب سایت ؟

 ممکن است این سوال برای شما به وجود آمده باشد که برای راه اندازی کسب و کار آنلاین اپلیکیشن بهتر است یا وب سایت و کدام یک سودآوری بیشتری را به همراه دارد؟ قصد داریم تا در این مقاله راجع به کسب و کار با استفاده از اپلیکیشن و وب سایت با شما صحبت کنیم و مزایا و معایب هر کدام از آنها را به شما توضیح دهیم. اگر علاقه مند هستید که بیشتر در این زمینه بدانید، در ادامه با ما همراه باشید و خواندن ادامه مقاله را از دست ندهید.

برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین می توان از ایده های بسیاری استفاده کرد. این ایده ها در هر دو بخش وب سایت و اپلیکیشن ها قابل استفاده هستند.

با وجود این که می توان کسب و کار ها را در هر دو قسمت  ادامه داد، اما این سوال در ذهن اکثر افراد وجود دارد که اپلیکیشن بهتر است یا وب سایت و بهتر است با کدام یک شروع کنیم. پاسخ این سوال را می توان با مقایسه ی نقاط ضعف و مثبت این دو روش به دست آورد.

لیست عنوان ها:

کدام ارجحیت دارد : اپلیکیشن بهتر است یا وب سایت ؟

کدام ارجحیت دارد : اپلیکیشن بهتر است یا وب سایت ؟
کدام ارجحیت دارد : اپلیکیشن بهتر است یا وب سایت ؟

اگر ایده ای که در ذهن دارید، به ابزاری مانند تلفن همراه احتیاج دارد، می توانید با استفاده از یک اپلیکیشن، کسب و کار مورد نظر خود را راه اندازی کنید. لازم به ذکر است که می توان  کسب و کارها را در هر دو بخش اپلیکیشن و وب سایت ها راه اندازی کرد.

۱۷ اشتباه رایج هنگام راه اندازی کسب و کار

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار خودتون هستید توصیه میکنیم حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید

اکثر فروشگاه های اینترنتی بزرگ در ابتدا به  صورتی که در حال حاضر وجود دارند، نبودند. چرا که در هنگام شروع فعالیت آن ها نسخه های فروشگاهی مانند امروز گسترش نیافته بودند. در واقع آن ها ابتدا نسخه ی وب سایتی خود را گسترش دادند و در مراحل بعدی فعالیت خود را در اپلیکیشن ها ادامه دادند. بنابراین نتیجه می گیریم که وب سایت ها، جایگاه بالاتری را در کسب و کارهای اینترنتی کسب کرده اند.

برنامه های زیادی وجود دارند که تمرکز خود را بیشتر بر روی اپلیکیشن ها گذاشته اند و از این طریق کسب درآمد می کنند. شایان ذکر است که امکانات اپلیکیشن ها کمتر از وب سایت های اینترنتی است. برای همین بیشتر افراد تمایل دارند که  اپلیکیشن‌های موبایلی را بیشتر از وب سایت ها استفاده کنند.

نقاط مثبت و منفی اپلیکیشن ها و وب سایت های اینترنتی:

 ۱) یکی  از ویژگی های مثبت وب سایت های اینترنتی این است که می توان آن ها را ایندکس کرد. در اپلیکیشن ها چنین قابلیتی وجود ندارد.

۲) نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هزینه ی راه اندازی سایت و اپلیکیشن یکسان نیست و قاعدتاً اپلیکیشن ها هزینه های بیشتری را برای شما  خواهند داشت.

۳)  وارد شدن به وب سایت ها بدون اینترنت امکان پذیر نیست. اما اگر مایل باشید می توانید با سهولت به اپلیکیشن های موبایل دسترسی پیدا کنید و اکثر آن ها به اینترنت احتیاج ندارند.

۴) در وب سایت های اینترنتی نمی توانید به قسمت هایی مثل دوربین و مخاطبان دسترسی داشته باشید. در صورتی که در مورد اپلیکیشن ها این مورد صدق نمی کند و این قسمت ها به سهولت در دسترس خواهند بود.

۵) اگر بخواهید وارد یک وب سایت شوید، با داشتن یک لینک می توانید این کار را انجام دهید. اما وارد شدن به اپلیکیشن ها از طریق یک سایت یا برنامه های دیگر امکان پذیر است.

۶) در اپلیکیشن ها نیاز نیست که هزینه ای را برای استفاده از دامنه بپردازید. در صورتی که در وب سایت ها این مورد صدق نمی کند.

خدمات ارائه شده در وب سایت و اپلیکیشن ها چه تفاوتی دارد؟
خدمات ارائه شده در وب سایت و اپلیکیشن ها چه تفاوتی دارد؟

خدمات ارائه شده در وب سایت و اپلیکیشن ها چه تفاوتی دارد؟

بر اساس تجربیاتی که سال‌ها به دست آمده است، فروش محصولات در وب سایت ها بیشتر است. بنابراین بهتر است که بخش اعظم توجه خود را بر روی وب سایت ها متمرکز کنید‌.

لازم به ذکر است که سایت های آموزش زبان در وب سایت ها موفق تر از اپلیکیشن ها عمل می کنند. ممکن است دلیل این امر، وجود تمرینات گسترده تر باشد. البته گاهی نیز برنامه های آموزش زبان متوسط در اپلیکیشن ها موفق تر عمل می کنند.

بازاریابی با استفاده از موقعیت مکانی:

از آنجایی که بازاریابی  در گوشی‌های تلفن همراه با استفاده از قطب نما، جی پی اس و نقشه گستردگی بیشتری دارد،  بنابراین اپلیکیشن ها موفق تر از سایت ها عمل می کنند.

بازی های اینترنتی:

خود بازی به تنهایی کسب و کار نیست. اما فرایند ساختن یک بازی می تواند درآمد زا باشد. شایان ذکر است که بازی‌های موبایلی موفق تر از نسخه های وب سایت هستند.

کسب و کار با شبکه های اجتماعی:

امروزه   شبکه‌های اجتماعی به خوبی توسعه یافته اند. ممکن است دلیل این امر، دسترسی راحت تر این برنامه ها به کاربران باشد. کسب و کار با استفاده از شبکه‌های اجتماعی یک ایده ی جدید است که می‌تواند سودآوری بالایی داشته باشد.

آموزش :

جالب است بدانید که آموزش هم مانند فروش محصولات، می تواند یک بستر موفق را برای کسب و کار اینترنتی ایجاد کند.

 فروش محتوای مناسب:

در حال حاضر وبسایت زیادی وجود دارند که با تولید محتوا و درج آنها در سایت های  مختلف خبری، مجله ای و دیگر سایت ها درآمد زیادی را کسب می‌کنند. جالب است بدانید که درآمد این سایت ها بیشتر از اپلیکیشن ها می باشد اما برنامه های موبایلی نیز در کنار این وب سایت ها به فعالیت خود ادامه می دهند.

برای مطالعه بیشتر کسب و کارهای آنلاین از ویکی پدیا بر اینجا کلیک کنید.