گوگل ادز
08
فوریه

گوگل ادز – google ads {مزایده جایگاه های گوگل}

گوگل یکی از بزرگ ترین کمپانی های موجود در جهان است که هر چند وقت یکبار با ارائه امکانات و قابلیت های جدید ما را غافل گیر می کند. هر چند که همه می دانیم گوگل ادز قابلیت جدیدی تیست و از سال ها پیش وجود داشته است اما امکانات آن روز به روز بیشتر و بهینه تر شده است به صورتی که امروزه به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای گوگل درآمده است. در این نوشته پارسه وب ابتدا این موضوع را بررسی می کنیم که گوگل ادز چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟ سپس مزایا و تاثیر آن بر سئو سایت را بررسی خواهیم کرد.

لیست عنوان ها:

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز سیستم گوگل برای ارائه تبلیغات در صفحه نتایج گوگل است به این معنی که با پرداخت هزینه می توانید جایگاه های بالاتر صفحه نتایج وگل را خریداری کنید. با این کار نتایج شما بالاتر از همه نتایج و در لینک یک به کاربران نمایش داده خواهد شد. البته می توانید محل نمایش نتایج را هم انتخاب کنید. برای مثال پایین صفحه اول یا ابتدای صفحه دوم هم مکان های محبوب هستند که بسیاری از افراد ترجیح می دهند در ازای پرداخت هزینه کمتر، آن ها را به دست بیاورند. google ads در واقع یکی از راه های درآمدزایی گوگل است که سالیانه مبالغ زیادی را به سمت این شرکت سرازیر می کند.

گوگل ادز 2

چه زمانی از گوگل ادز استفاده می کنیم؟

استفاده از گوگل ادز با سایر فعالیت های ما هیچ منافاتی ندارد، بنابراین هر زمانی که بنا بر استراتژی بازاریابی احتیاج به تبلیغات داشته باشیم، می توانیم از این امکانات استفاده کنیم. اما دو مورد وجود دارد که استفاده از گوگل ادز بهترین راه ممکن است:

1- تعیین استراتژی

اگر در حال تعیین و تدوین استراتژی بازاریابی و مارکتینگ خود هستید، لازم است که از google ads استفاده کنید. با کمک این کار می توانید کلمات کلیدی خود را پیدا کنید و به کمک آن منوها، دسته بندی ها و صفحات فرود خود را تعیین کرده و آن ها را طراحی کنید.

2- طراحی کمپین ها

اگر در حال طراحی یک کمپین هستید و بخشی از آن را به تبلیغات اختصاص داده اید می توانید از گوگل ادز به عنوان بخشی از کمپین خود استفاده کنید. مخصوصا زمانی که در کلمات کلیدی خود جایگاه مناسبی ندارید و لازم است که به صورت اضطراری کمپین خود را اجرا کنید.

مطلب مشابه: معرفی گوگل سرچ کنسول

مزایای استفاده از گوگل ادز

استفاده از google ads مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که مهم ترین آن ها را به صورت زیر می توان بیان کرد:

1- نتیجه فوری

طراحی سایت به تنهایی شما را به درآمد نمی رساند. بلکه لازم است از یک سری ترفند و تکنیک برای بازاریابی و جلب مشتری استفاده کنید. سریع ترین راه کسب درآمد از سایت، بدون شک تبیلغات گوگل است. پس از طراحی سایت تنها کافی است از google ads استفاده کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسید.

2- پرداخت به ازای کلیک

در تبلیغات گوگل شما پول خود را دور نمی ریزید بلکه مقرون به صرفه ترین را تبلیغات را انتخاب خواهید کرد. در این روش شما به ازای کلیکی که روی سایتتان انجام می شود هزینه پرداخت خواهید کرد. در واقع اگر کسی تبلیغات شما را ببیند اما روی آن کلیک نکند، هزینه ای ازشما کسر نخواهد شد. می توان گفت که شما هزینه را به ازای هر نفر که به سایتتان وارد می شود پرداخت خواهید کرد. این ویژگی به آگهی از برند شما کمک می کند و در بلند مدت می تواند به شکل دهی برند شما کمک کند.

3- تبلیغات هدفمند

فرض کنید که در یک بزرگ راه یا یک سایت اینترنتی یک بنر تبلیغاتی قرار داده اید، در این حالت بسیاری از کسانی که تبلیغات شما را می بینند اصلا مشتری شما نیستند، در حالیکه با استفاده از گوگل ادز دقیقا مخاطبینی که به دنبال شما می گردند را پبدا خواهید کرد. در واقع اگر صفحه فرود و محصول شما قانع کننده باشد، می تون گفت که شما به ازای هر مشتری یا فروش هزینه پرداخت خواهید کرد. این ویژگی باعث می شود که بازگشت سرمایه شما به شدت افزایش پیدا کند.

گوگل ادز 1

4- شخصی سازی هزینه و زمان نمایش

میزان شخصی سازی کمپین های شما بسیار زیاد خواهد بود و می توانید با شرایط مختلفی کمپین خود را فعال یا غیر فعال کنید. برای مثال می توانید در زمان های خاصی از روز تبلیغات خود را متوقف کنید. با این کار از اتلاف هزینه های جاری خود جلوگیری خواهید کرد.

5- گزارش های آماری دقیق

هر آنچه که تا کنون گفته ایم را فرموش کنید چرا که گزارش های دقیقی که از سن، جنس و پرسونای مخاطبانتان به شما ارائه می شود، می تواند تمام کسب و کار شما را متحول کند. همه می دانیم که یکی از مهم ترین مشکلات کسب و کارها، ناتوانی آن ها در تشخیص پرسونای مخاطبانشان است. به کمک google ads می توانید اطلاعات جامعی از کاربران خود جمع آوری کنید و علایق و نیازهای کاربران را بهتر شناسایی کنید.

تاثیر گوگل ادز بر سئو سایت

گوگل صراحتا اعلام کرده است که گوگل ادز روی سئو سایت تاثیر گذار نخواهد بود. از نظر منطقی هم همه ما این مورد را تصدیق می کنیم و فکر می کنیم که تاثیر دادن آن ناعادلانه است. اما در نظر داشته باشید که اگر چه ممکن است این روش به صورت مستیم روی سئو تاثیر نداشته باشد اما به صورت غیر مستقیم و در بلند مدت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. در صورتی که سایت شما مفید باشد و نیازهای کاربران را تامین کند، آن ها دوباره به سایت شما سر خواهند زد در نتیجه رتبه کلمات کلیدی شما بهبود پیدا خواهد کرد.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

هزینه تبلیغات از طریق google ads ثابت نیست و به میزان زقابت در این کلمات بستگی دارد. هر چه رقابت بیشتر باشد افراد بیشتری در مزایده گوگل شرکت خواهند کرد و در نتیجه گوگل کسی که بیشترین قیمت را پیشنهاد کرده است را به کاربران نمایش خواهد کرد. در نتیجه هر چه رقابت بالاتر باشد، هزینه های تبلیغات در گوگل هم بالاتر خواهد بود.

این نوشته پارسه وب تلاشی بود برای آشنایی هر چه بیشتر شما با گوگل ادز. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.