پشتیبانی وردپرس
25
دسامبر

پشتیبانی وردپرس | بهبود عملکرد و امنیت سایت

ورد پرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا است که در سال های اخیر با اقبال بسیار زیادی روبرو شده است. طراحی سایت با وردپرس اول کار است و نیاز به پشتیبانی وردپرس برای رشد و توسعه وبسیات و کسب و کار بر کسی پوشیده نیست. پشتیبانی ورد پرس فقط از عهده افراد متخصص و کار کشته در این زمینه بر می‌ آید و افراد تازه کار و غیر فنی توانایی ارائه خدمات مناسب به کاربران را ندارند. در این نوشته پارسه وب به بررسی پشتیبانی ورد پرس و وظایف و خدمات ارائه شده توسط پشتیبان می پردازیم.

لیست عنوان ها:

پشتیانی وردپرس توسط چه کسی انجام می شود؟

پشتیبانی از وردپرس یک کار مداوم است و نیاز است که به افراد متخصص این حوزه سپرده شود. برای افراد و شرکت هایی که تیم طراحی سایت و برنامه نویسی درون مجموعه خود ندارند، بهترین کار این است که کار خود را به پشتیبان بسپارند. چرا که هزینه یادگیری این فرایند بسیار بیشتر از چیزی خواهد بود که به تیم پشتیبانی پرداخت خواهید کرد. از طرفی دیگر در صورت بروز اشکال یا حملات امنیتی، سایت شما از دسترس خارج خواهد شد و هزینه های این کار عملا بسیار بالا خواهد رفت. افراد زیادی وجود دارند که می توانند این فرایند را برای شما انجام دهند.

1- فریلنسرها

فریلنسرها افرادی هستند که به صورت انفرادی و پروژه ای با سایت های دیگر همکاری می کنند و برای این کار هزینه کمی از شما دریافت خواهند کرد. اما هیچ تضمینی برای پاسخگویی مناسب و سریع به نیازهای شما وجود ندارد. از طرف دیگر همه فریلنسرها از مهارت و تخصص کافی برخوردار نیستند. اگر بتوانید یک فریلنسر ماهر که پاسخگویی سریعی دارد و هزینه مناسبی دریافت می کند پیدا کنید، می توانید به او اطمینان کنید و پروژه های خودتان را به او بسپارید.

فریلنسر

2- شرکت های طراحی سایت

تعداد شرکت هایی که طراحی سایت و سایر خدمات مانند سئو را ارائه می کنند، بی شمار است. این شرکت ها معمولا پشتیبانی از سایت را در قالب پلن هایی ارائه می کنند که با توجه به خدمات و زمان پشتیبانی هزینه های آن بسیار متنوع خواهد بود. مزیت شرکت ها نسبت به فریلنسرها این است که ارتباط با آن ها راحت تر است و پاسخگویی بهتری دارند. همچنین معمولا تعداد افراد متخصص در این شرکت ها بیشتر است و می توانند در کمترین زمان ممکن مشکلات شما را حل کنند. تنها مشکل این است که هزینه پشتیبانی وردپرس توسط این شرکت ها زیاد است. ما در مجموعه پارسه وب در تلاش هستیم که با دریافت هزینه های مناسب و منصفانه بهترین خدمات را به مشتریان عزیر ارائه کنیم.

وظایف پشتیبانی وردپرس

شرکت یا فردی که پشتیبانی وردپرس را بر عهده می گیرد، باید وظایف زیر را به درستی انجام دهد:

1- حفظ امنیت وبسایت

اکثر وبسایت ها در معرض خطرآلوده شدن به بدافزارها و ویروس ها قرار دارند. این مشکلات می تواند هک شدن سایت شما را به همراه داشته باشد. بنابراین نیاز است که افراد متخصص با افزودن سدهای امنیتی، مانع از بروز چنین مشکلاتی شوند. این کار فقط نصب و فعال کردن یک افزونه امنیتی نیست. بلکه به مهارت و تخصص خاص نیاز دارد.

2- تهیه بک آپ های منظم

تهیه بک آی برای حفظ اطلاعات موجو بسیار ضروری است. پشتیبانی ورد پرس باید امکانی را فراهم کند که در دوره های منظم زمانی از سایت ها بک آپ تهیه شود تا در صورت بروز هر گونه مشکل امکان بازیابی اطلاعات مهم و حساس وجود داشته باشد. در غیر اینصورت با یک حمله خرابکارانه همه چیز سایت شما به باد خواهد رفت.

backup

3- نصب قالب و افزونه های مورد نیاز

هر سایت وردپرسی به قالب و برخی از افزونه ها نیاز دارد. در برخی از موارد نیاز است که قالب سایت عوض شود. در برخی از موارد هم نیاز است که افزونه های خاصی نصب یا حذف شود. وظیفه مدیریت پوسته و افزونه ها بر عهده پشتیبانی وردپرس می باشد.

4- ایجاد تغییرات مورد نیاز در سایت

طراحی یک سایت برای همیشه ثابت نیست و به صورت داوم دچار تغییر می شود. علاوه بر آن پس از گذشت مدتی نیاز است که برخی از بخش های سایت حذف شود و بخش های دیگری به آن افزوده شود. این تغییرات ممکن است بسیار ساده در حد حذف کردن یک نوشته یا بسیار پیچیده و فنی در حد اضافه کردن سایت به زبان دیگر باشد. پشتیبانی وردپرس باید بتواند این موارد را هم برای شما مدیریت کند.

5- بهینه سازی سرعت وبسایت برای بهبود سئو

یکی از عوامل تاثیر گذار در SEO سایت ها بحث سرعت آن ها است که می تواند شما را به عرش برساند یا باعث صقوط شما شود. بهینه سازی کدها،تصاویر، و بسیاری از موارد دیگر جزو وظایف پشتیبانی سایت است.

6- آپدیت کردن وردپرس و افزونه ها

هر زمان که نسخه جدیدی از یک نرم افزار یا پلتفرم منتشر می شود، مشکلات نسخه های قبلی را برطرف می کند. به همین دلیل آپدیت منظم وردپرس، قالب و افزونه ها بسیار حائز اهمیت است که در بیشتر موارد مغفول مانده است و افراد به آن توجهی نشان نمی دهند. این کار به بهبود امنیت سایت شما کمک می کند. پس اگر قصد استفاده از خدمات پشتیبانی وردپرس را دارید، حتما از پشتیانی سایت خود بخواهید که وظیفه آپدیت کردن وردپرس، قالب و افزونه ها را برعهده بگیرد.

آپدیت وردپرس

هزینه پشتیبانی وردپرس چقدر است؟

متاسفانه برای این سوال جواب یکسانی وجود ندارد. عوامل زیادی وجود دارند که می توانند روی میزان هزینه های پشتیبانی تاثیر بگذارند. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

1- مدت زمان پشتیبانی؛

2- میزان خدمات ارائه شده؛

3- کارهای جانبی مانند تمدید هاست و دامنه؛

4- میزان تخصص شرکت یا فرد ارائه دهنده خدمات:

5- تعداد درخواست ها یا تیکت هایی که به پشتیبانی ارسال می شود؛

6- سرعت و زمان پاسخگویی به درخواست ها.

در این نوشته پارسه وب با هدف آشنایی هر چه بهتر شما به شرح پشتیبان و پشتیبانی وردپرس پرداختیم و سعی کردیم اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب درست را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین شرکت پارسه وب آماده ارائه خدمات پشتیبانی وبسیات مخصوصا وردپرس به صورت حرفه ای و با مناسب ترین هزینه ممکن به شما مشتریان عزیز می باشد.