بهترین سیستم مدیریت محتوا
27
دسامبر

معرفی بهترین سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت ها

برای ساخت و طراحی وبسیات، گزینه های بسیار زیادی وجود دارد که انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا را سخت می کند. اگر چه انتخاب یک گزینه و پیشنهاد آن به همه افراد با تنوع زیاد کسب و کارها، امری اشتباه و غیر منطقی است، اما معیارها و مقیاس هایی وجود دارند که به کمک آن ها می توانیم بهترین سیستم مدیریت محتوا را برای کسب و کارمان انتخاب کنیم. در این نوشته پارسه وب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت پس تا انتها با ما همراه باشید.

لیست عنوان ها:

انواع سیستم مدیریت محتوا

در حالت کلی سیستم های مدیریت محتوا را می توان به سه نوع تقسیم کرد:

1- سیستم مدیریت محتوا اختصاصی

cmsها اختصاصی به صورت ویژه برای هر وبسیات به صورت جداگانه توسعه داده می شوند. توسعه این سیستم ها به دانش فنی و برنامه نویسی بالایی نیاز دارد و معمولا توسط تیم متخصصی پشتیبانی می شوند و هزینه های نگهداری و توسعه بالایی دارند. در این نوع cms دست طراحان سایت برای ایجاد تغییرات باز است تنها عامل محدود کننده امکانات سایت، دانش فنی و مهارت برنامه نویسان سایت است. همچنین تعداد زیادی زبان برنامه نویسی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید وبسیات خودتان را پیاده سازی کنید. بهترین سیستم محتوا اختصاصی برای هر وبسیات با توجه به نیازهای سایت و زبان برنامه نویسی و همچنین منابع مالی صاحبان سایت انتخاب می شود.

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سایت شخصی

2- سیستم مدیریت محتوا متن باز

این cmsها از یک ساختار ثابت برای همه سایت ها بهره می برند و کدهای ابتدایی مورد نیاز برای راه اندازی یک سایت ساده را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. امکان نصب قالب و ماژول های مورد نیاز وجود دارد. ایجاد تغییرات در cmsهای متن باز وجود دارد ولی نمی توانید برخی از بخش های سایت را تغییر دهید. مگر اینکه همان بخش را به صورت اختصاصی کد نویسی کنید. همچنین این سیستم های مدیریت محتوا از زبان برنامه نویسی خاصی استفاده می کنند و بهینه سازی آن ها باید توسط همین زبان ها انجام شود. اکثر سیستم های مدیریت محتوای متن باز از زبان برنامه نویسی php برای توسعه هسته خود استفاده می کنند.

3- سیستم های مدیریت محتوا اشتراکی (saas)

saas یا software as a service یک سیستم مدیریت محتوا است که توسط سازمان یا شرکت خاصی اجرا شده است و افراد یا شرکت ها با خرید لایسنس امکان استفاده از آن را به دست می آورند. در این سیستم امکان ویرایش کدها به صورت دستی برای صاحبان سایت ممکن نیست و برای ایجاد هر تغییری باید به سازنده اصلی متکی باشید. سازیتو یکی از معروف ترین فروشگاه سازهای ایرانی است گه می توانید به صورت saas از آن استفاده کنید.

معرفی بهترین سیستم مدیریت محتوا با توجه به نوع وبسایت

سایت ها با اهداف مختفلی ایجاد می شوند و متناسب با نیازهای هر وبسیات، استفاده از یک نوع سیستم مدیریت محتوا پیشنهاد می شود. در این بخش سعی می کنیم بهترین cmsها را با توجه به نوع وبسیات برای شما معرفی کنیم:

1- بهترین سیستم مدیریت محتوا برای وبلاگ

وبلاگ نویسی به عنوان یک شغل از اوایل ده 2000 میلادی در جهان شروع شد و هر چه جلوتر رفتیم این کار محبوبیت بیشتری پیدا کرد. به همین خاطر سیستم های وبلاگ دهی رشد بسیار سریعی را تجربه کردند. برای استفاده از این سیستم ها کافی بود در سایت اصلی آن ها ثبت نام کنید تا وبلاگ شما آماده شود و به صورت رایگان در اختیار شما قرار گیرد. اگر به فکر ایجاد یک وبلاگ حرفه ای هستید، پیشنهاد ما استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. این CMS در ابتدا با هدف ایجاد وبلاگ های مختلف ایجاد شد. اما با گسترش انواع وبسیات ها، دامنه فعالیت خود را گسترش داده و با معرفی افزونه های مختلف به بسیاری از حوزه ها ورود پیدا کرده است. به طوری که کمتر حیطه ای را پیدا می کنید که از وردپرس برای ساخت و طراحی وبسیات استفاده نکرده باشد.

2- بهترین سیستم مدیریت محتوا برای ساخت فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی به ساختار و امکانات خاصی نیاز دارند که در هر سیستم مدیریت محتوایی قابل ارائه نمی باشد. استفاده از ورد پرس برای فروشگاه های کوچک و متوسط که امکانات و متغییرهای کمی دارند، بسیار کاربردی است. اما اگر قصد دارید که در این زمینه به صورت حرفه ای عمل کنید ما پیشنهاد می کنیم از سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که تعداد متخصصینی که می توانند با پرستاشاپ طراحی های اختصاصی انجام دهند، بسیار کمتر از متخصصین وردپرس است. پس این گزینه را هم در نظر داشته باشید که در صورت ایجاد هر گونه مشکلی، حل کردن آن بسیار سخت تر خواهد بود. اگر بودجه کافی دارید توصیه می کنیم یک سیستم مدیریت محتوا اختصاصی برای خودتان طراحی کنید تا از دردسرهای بعدی خلاص شوید.

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای ساخت فروشگاه اینترنتی

3- بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سایت شخصی

اگر یک سایت شخصی دارید که در آن نمونه کارها و مسائل شخصی خودتان را قرار می دهید، استفاده از وردپرس مناسب ترین گزینه برای شما است. زیرا هزینه های جانبی زیادی ندارد و به راحتی می توایند از آن استفاده کنید. راه اندازی یک سایت ساده با ورد پرس کار بسیار راحتی است. البته این را در نظر داشته باشید که اگر متخصص طراحی سایت هستید، سایت خودتان را با CMS یا زبان برنامه نویسی که در آن تخصص دارید، طراحی کنید. برای مثال اگر یک جوملا کار حرفه ای هستید، اشتباه محض است که سایت خودتان را با وردپرس یا دروپال طراحی کنید.

4- بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سایت شرکتی

سایت های شرکتی معمولا به عنوان کاتالوگ محصولات عمل می کنند و خرید و فروشی در آن صورت نمی گیرد. طراحی این نوع سایت ها با طراحی سایت های وبلاگی تفاوت خیلی زیادی ندارد. جوملا یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای سایت شرکتی است که می تواند نیازهای شما را به صورت کامل پاسخ بدهد.

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای همه سایت ها یکسان نیست و بسته به نیازها وامکاناتی که سایت شما خواهد داشت می توانید از سیستم های مختلفی استفاده کنید. بنابراین اول انتظارات و نیازهای خودتان را تعیین کنید، سپس به دنبال انتخاب سیستم مدیریت محتوا باشید.