مهمترین ارورهای سایت را بشناسید
20
سپتامبر

مهمترین ارورهای سایت را بشناسید

شناسایی ارورهای سایت یکی از نکات بسیار مهم در بهینه سازی صفحات یک وب سایت می‌باشد. شما باید تمامی خطاهایی که ممکن است برای سایتتان رخ دهد را شناخته و در جهت رفع آن گام بردارید. ما در این مقاله از پارسه وب قصد داریم به شما مهمترین ارورهای سایت را معرفی کنیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

لیست عنوان ها:

مهمترین ارورهای سایت

ارور 400  (Bad Request)

ارور 400  (Bad Request)

ارور 400، به معنی درخواست نادرست یا غلط است. برای رفع آن ابتدا باید به url و آدرس وارد شده در مروگر خود نگاه کنید و مطمئن شوید که درست وارد شده است. سپس کش و کوکی مرورگر خود را پاک کنید و دوباره صفحه را اصطلاحا رفرش کنید. برای انجام این کار کلید ctrl و f5 را باهم بزنید. از طرفی دیگر بررسی کنید که آیا این خطا برای سایت شما رخ می‌دهد یا برای سایت های دیگر هم به همین صورت است. اگر مورد دوم با درست باشد یعنی برای همه سایت ها این خطا پیش بیاید، آنگاه به احتمال بالا این خطا به سیستم شما یا ارائه دهنده خدمات اینترنتی که شما از آن استفاده می‌کنید برمیگردد.

راه های رفع خطای 400:

    • اشتباهات املایی احتمالی موجود را در URL مجددا بررسی کنید. ببنید که ایا حروف و کاراکترها را درست وارد کرده اید.
    •  کش مرورگرتان را پاک کنید.
    • کوکی های مرورگر را پاک کنید.
    • اکش DNS خود را پاک کنید است.
    • سرعت اینترنت خود را تست کنید و با مرکز خدمات دهنده اینترنت خود تماس بگیرید.
    • در نهایت اگر مشکل رفع نشد، کار را متوقف کنید و آن را در زمانی دیگر بررسی کنید.

 

ارور 401 (Unauthorized)

ارور 401 (Unauthorized)

این ارور مربوط به احراز هویت غلط است. بدین معنا که شما درصدد وارد شدن به یک صفحه هستید ولی ظاهرا اطلاعاتی مثل رمز عبور و نام کاربری را به درستی وارد نکرده اید. از طرفی دیگر این ارور می تواند به خاطر وارد کردن آدرس اشتباه و یا پایان زمان دسترسی به صفحه نیز باشد. به عنوان مثال در برخی سایت هایی که به صورت اشتراکی اداره می شود، پس از پایان زمان اشتراک صفحه ای با خطای 401 رخ می‌دهد.

 

راه های رفع خطای 401:

    • اشتباهات املایی احتمالی موجود را در URL مجددا بررسی کنید. ببنید که ایا حروف و کاراکترها را درست وارد کرده اید.
    • رمز عبور یا نام کاربری که وارد کرده اید را مجددا بررسی نمایید تا از صحت آن مطمئن شوید.
    • اگر سایت شما یا سایتی که این خطا در آن رخ داده اشتراکی است، اشتراک خودتان یا کاربر را بررسی نمایید. 

 

ارور 403 (Forbidden)

ارور 403 (Forbidden)

خطای 403 یکی از مهمترین ارورهای سایت است که نشان از ممنوعیت دسترس به صفحه سایت دارد. بدین معنا که حق دسترسی به آن صفحه وجود ندارد. این موضوع به خصوص در زمان استفاده از خدمات گوگل که ایران را تحریم کرده است به چشم میخورد. یکی از مهمترین راه حل های رفع این خطا استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی می‌باشد. البته در سیستم های مدیریت محتوا به خصوص وردپرس در هنگام تداخل بین افزونه ها و یا قالب خطای 403 نیز رخ می‌دهد.

 

راه های رفع خطای 403:

    • اشتباهات املایی احتمالی موجود را در URL مجددا بررسی کنید. ببنید که ایا حروف و کاراکترها را درست وارد کرده اید.
    • کش و کوکی مرورگر خود را پاک کنید.
    • از نرم افزارهای تغییر آیپی استفاده کنید.
    • اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ممکن است این خطا به خاطر تداخل بین افزونه ها و یا قالب باشد. برای رفع خطا در این شرایط بهتر است تک تک افزونه ها و یا قالب را غیرفعال و تست کنید.

 

ارور 404 (Not found)

ارور 404 (Not found)

به جرات می توان گفت این خطا از رایج ترین و مهمترین ارورهای سایت است که کابران با آن مواجه می شوند. این خطا زمانی رخ می دهد که در سمت کاربر(مرورگر) به صفحه ای وارد می شود که وجود ندارد. که این امر ممکن است به خاطر اشتباه تایپی آدرس توسط کاربر باشد یا به خاطر حذف صفحه ای که قبلا وجود داشته است و الان وجود ندارد. از سوی دیگر این خطا بر بهینه سازی صفحات سایت و سئو بسیار تاثیر منفی می گذارد. به همین خاطر شما حتما باید در سریع ترین زمان این خطا را رفع کنید. برای شناسایی و نظارت بر ایجاد این خطا می توانید از سرچ کنسول گوگل استفاده کنید.

 

راه های رفع خطای 404:

    • عکس هایی که بارگذاری کرده اید را مجددا بررسی کنید و آدرس های آن را بازبینی کنید.
    • اگر به تازگی دامنه سایت خود را از یک دامین به دامین دیگه انتقال داده اید و سایت خود را به کمک وردپرس راه اندازی کرده اید. باید به قسمت تنظیمات و بخش پیوندهای یکتا مراجعه کنید و گزینه ساده را انتخاب کرده و ذخیره کنید سپس گزینه نام نوشته را انتخاب کنید و ذخیره نمایید.
    • مجددا افزونه های خود را تک تک به غیر فعال و تست کنید.
    • اگر صفحه ای از ساییتان را پاک کرده اید، آدرس صفحه را ریدایرکت کنید. برای اینکار هم می توانید کد نویسی کنید و هم از افزونه استفاده نمایید. تصمیم با خودتان است.

 

ارور 408 (Request Timeout)

ارور 408 (Request Timeout)

ارور 408 به معنای به پایان رسیدن مهلت زمان ارتباط شما با وب سایت است. این خطا زمانی رخ می دهد که به هر دلیلی مشکلی در اینترنت شما و یا سرور سایت به وجود آمده باشد. برای رفع این خطا کارهای زیر را می توانید انجام دهید

راه های رفع خطای 408:

    • اشتباهات املایی احتمالی موجود را در URL مجددا بررسی کنید. ببنید که ایا حروف و کاراکترها را درست وارد کرده اید.
    • صفحه را مجدد با زدن F5 در کیبورد خود بارگذاری کنید.
    • این ارور ممکن اس به خاطر سرعت اینترنت شما باشد. حتما به کمک ابزارهای آنلاین سرعت اینترنت تان را تست کنید.
    • در نهایت اگر با انجام این کارها مشکل رفع نشد، با هاستینگ خود تماس بگیرید.

 

 

جمع بندی

در این مقاله مهمترین ارورهای سایت را برای شما شرح دادیم و راه های رفع آنها را نیز بیان کردیم. حال وقت آن را رسیده است تا خود شما در جهت رفع اینگونه خطاها گامی بردارید و به فکر بهبود سئو سایت و بهینه سازی صفحات سایتتان باشید.

درنهایت از توجه شما به این مقاله سپاسگزاریم. لطفا سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذراید.