راهکار‌های-بهبود-سئو-خارجی-سایت-چیست-پارسه-وب
02
آگوست

راهکار‌های بهبود سئو خارجی سایت چیست؟

همانطور که در مقاله قبل از پارسه وب اشاره کردیم، به طور کلی شما برای بهبود سئو سایتتان در دو جنبه باید فعالیت داشته باشید که آن دو جنبه عبارتند از : سئو داخلی و سئو خارجی.

در مقاله “راهکارهای بهبود سئو داخلی سایت چیست؟” ما به طور کامل در مورد سئو داخلی (On-Page SEO) صحبت کردیم که حتما آن مقاله را با دقت بخوانید. اما امروز قصد داریم درباره جنبه دیگری از بهبود سئو سایت، یعنی سئو خارجی صحبت کنیم. شما با فعالیت مداوم و مستمر در هر دو جنبه‌ی سئو داخلی و سئو خارجی می‌توانید رتبه سایت خود را در موتور های جستجو به خوبی بهبود ببخشید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

لیست عنوان ها:

سئو خارجی (Off-Page SEO) چیست؟

سئو خارجی چیست؟ پارسه وب

سئو خارجی را مجموعه‌ای از تمامیه فعالیت ها و اقدامات در خارج سایتتان، که سبب بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو شود، تعریف می‌کنند. شما برای بهبود سئو خارجی سایتتان باید مجموعه از اقدامات را رعایت کنید و رعایت همه این موارد در کنار هم سبب بهبود سئو سایت شما خواهد شد. در ادامه ما برخی از این اقدامات را به شما آموزش خواهیم داد.

 

ایجاد لینک‌های خارجی(Backlink) 

ایحاد بک لینک در بهبود سئو خارجی

یکی از راه‌هایی بسیار محبوب در بین طراحان سایت برای بهبود سئو خارجی سایت، ایجاد لینک های خارجی یا اصطلاحا بک لینک می‌باشد. اما لینک خارجی به چه معناست؟ به تمامی لینک هایی که در خارج سایت شما ایجاد شده و در آن لینک‌ها آدرس سایت یا صفحات سایت شما قرار دارد، لینک‌های خارجی می‌گویند. بطوریکه شما باید از بسترهای مختلف و سایت‌های دیگران که به شما اجازه ایجاد لینک خارجی را می‌دهد به خوبی و در جهت معرفی هرچه بیشتر سایت خود استفاده کنید. در چند سال پیش صرفا تعداد لینک‌های خارجی برای موتورهای حستجویی مانند گوگل بسیار حائز اهمیت بود اما امروزه کیفیت آنها نیز دارای اهمیت بسیار بالایی می‌باشد. به همین خاطر دیگر شما نمی‌توانید فقط با داشتن تعداد زیادی لینک خارجی رتبه سایتتان و سئو خود را بهبود ببخشید و باید در سایت‌های معتبر لینک های خارجی با کیفیت ایجاد کنید.

 

حضور در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ترافیک سایت

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای بهبود سئو خارجی

قطعا می‌دانید امروزه شبکه‌های اجتماعی حجم بسیار وسیعی از مخاطبان را در خود جای‌داده اند به طوریکه شاید در هیچ جای دیگری نتوانید چنین تعداد مخاطبانی را که دارای سلایق مختلف نیز می‌باشند را پیدا کنید. شما باید با عضویت در شبکه‌های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام به معرفی هرچه بیشتر خدماتتان در سایت بپردازید. تمامی این شبکه‌های اجتماعی به شما اجازه ایجاد قرار دادن آدرس ساییتان را می‌دهند، پس حتما از این فرصت استفاده کنید و آدرس سایت یا یک صفحه مهم از سایتتان را در آن محلی که شبکه‌های اجتماعی در اختیار شما می‌گذارند، قرار دهید. برخی از شبکه احتماعی محبوبی که باید در آنها عضو شود عبارتند از:

    • اینستاگرام
    • لینکدین
    • توییتر

 

از سوی دیگر شما به صورت غیر مستقیم نیز می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد ترافیک بازدید بالا به سایتتان استفاده کنید. بدین صورت که تمامی محتوا و محصولاتی را که در سایت قرار می‌دهید را در شبکه‌های اجتماعی نیز قرار دهید و به مخاطبانتان بگویید برای خرید محصول یا استفاده از خدماتتان به سایت مراجعه کنند.

به جرات می‌توان گفت حضور در شبکه‌های اجتماعی و معرفی سایتتان در آنها یکی از بهترین راهکارهای بهبود سئو خارجی می‌باشد.

 

قراردادن ویدیو‌ در پایگاه‌های معتبر 

قراردادن ویدیو‌های معرفی سایت و خدماتتان در پایگاه‌های معتبر برای بهبود سئو خارجی

شما می‌توانید از فضا و شرایط رایگانی که پایگاه‌های داخلی و خارجی برای اشتراک گذاری ویدیو در اختیارتان قرار می‌دهند در جهت بهبود سئو خارجی استفاده کنید. بدین صورت که ویدیوهایی در باره محصولات یا خدماتتان تهیه کرده و آنها در اینگونه پایگاها و سایتها بارگذاری کنید. برخی از این پایگاه‌ها عبارتند از:

    • آپارات
    • نماشا
    • تماشا
    • جعبه
    • دالفک
    • vimeo
    • یوتیوب
    • و …

 

تبلیغات و رپورتاژ

تبلیغات برای بهبود سئو خارجی

امروژه سایت‌های پر بازدید زیادی (مانند سایت‌های خبری) وجود دارند که می‌توانند به دیده شدن هرچه بیشتر وب سایت شما کمک بسیار خوبی بکنند. شما با قرار تبلیغات بنری با کیفیت و حرفه ای در سایتهای خبری، ترافیک فوق العاده ای را به سمت سایت خود بکشانید. ما در پارسه وب با به کار گیری تیمی متخصص و حرفه ای به شما در طراحی تبلیغات بنری کمک می‌کنیم. برای این کار کافی است با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که صرفا تبلیغات و افزایش بازدید نمی‌تواند برای شما مشتریان وفادار ایجاد کند. شما باید حتما در تولید محتوا با کیفیت در سایتتان تلاش هایی را داشته باشید تا مخاطب بعد از بازدید از سایت شما، سایت را ترک نکند. پس حتما سعی کنید علاوه بر تبلیغات و رپورتاژ، به تولید محتوا و ارائه خدمات با کیفیت نیز توجه داشته باشید.

 

فعالیت در سایت های پرسش پاسخ و انجمن‌ها

فعالیت در انجمن ها برای بهبود سئو خارجی

یکی از راهکارهای مهم دیگری که در بهبود سئو خارجی سایت شما موثر است، حضور و فعالیت مداوم شما در انجمن‌ها و سایت های پرسش و پاسخ است. شما در اینگونه سایت‌ها می‌توانید به نظرات و سوالات دیگران پاسخ داده و در نهایت آنها را به سایت خود ارجاع دهید. بدین صورت ترافیک سایت شما نیز افزایش پیدا کرده و مخاطب آن انجمن ها و سایت‌ها نیز با سایت شما و خدماتتان آشنا خواهند شد.

 

نکات کلی و تکمیلی در بهبود سئو خارجی سایت

عضویت و فعالیت در موتورهای جستجو مانند یاهو، ویکی پدیا و …

شرکت در کمپین های تبلیغاتی

قراردادن پست مهمان در سایت های معتبر

نظارت و تحلیل لینک‌های خارجی

تعیین استراتژی برای بهبود لینک‌های خارجی

برگزاری همایش و سمینارهای رایگان برای معرفی سایت و خدمتتان

قراردادن بخش وبلاگ و گفت‌وگو در سایتتان

بهره‌گیری از بازاریابی ایمیلی

و…

کلام آخر در بهبود سئو سایت

ما در این مقاله و مقاله راهکارهای بهبود سئو داخلی سایت چیست؟” دو جنبه مهم برای بهبود سئو هر سایتی را به طور کامل بررسی کردیم. بهبود سئو سایت شما سبب بهتر شدن رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو خواهد شد که این عامل، بسیار در کسب درآمد از سایت موثر است. به شما توصیه می‌کنیم حتما تمامیه نکات و راهکارهای این دو مقاله را به دقت بخوانید و از آنها استفاده کنید. چراکه برای بهبود سئو حتما باید سئو داخلی و سئو خارجی را باهم مدنظر قرار دهید. شما با بهره‌گیری از این راهکارها می‌توانید کسب‌و‌کارتان را توسعه داده و به افزایش درآمد بپردازید. در نهایت از توجه شما به این مقاله سپاسگزاریم. لطفا نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.