آموزش بهبود رتبه الکسا وب سایت با 7 روش ساده
02
مه

آموزش بهبود رتبه الکسا وب سایت با 7 روش ساده

یکی از مسائل مهم در تعیین اعتبار وب سایت ها رتبه ی الکسا می باشد که در مقاله ی رتبه بندی الکسا و تاثیر آن در رشد کسب و کارهای آنلاین به صورت مجزا به بررسی این رتبه و نحوه ی امتیازدهی سایت الکسا را به طور کامل شرح دادیم. در این نوشتار می خواهیم به شما بگوییم که چگونه می توانید در بهبود رتبه الکسا وب سایت خود موفق ظاهر شوید.

لیست عنوان ها:

بهبود رتبه الکسا وب سایت با 7 روش ساده

در ادامه به شما روش هایی را آموزش می دهیم که می توانید به سادگی رتبه الکسای خود را بهبود ببخشید.

تولید محتوای جذاب برای بهبود رتبه الکسا

بهبود رتبه الکسا : تولید محتوای جذاب
بهبود رتبه الکسا : تولید محتوای جذاب

عملکرد الکسا به گونه ای است که مهمترین عامل در رتبه بندی سایت ها را بر اساس تعداد بازدید و مدت زمان ماندن کاربر در سایت حساب می کند. به همین دلیل تولید محتواهای جذاب و داغ باعث جلب بازدید کننده شده و مدت زمان گشت و گذار و ماندن کاربر در سایت شما را افزایش می دهد. در تولید محتوا باید دقت کنید که هدف محتوا مخاطب اصلی باشد. جذب مخاطبانی که به سایت شما وفادار باشند بسیار مهم است.

علاوه بر این با تولید محتواهای قوی تعداد بک لینک های زیادی از سایت های دیگر به دست خواهید آورد. در صورتی که لینک مطالب سایت شما توسط وب سایت های دیگر به مخاطب هایشان ارائه شود، اعتبار زیادی بین مردم کسب کرده و مخاطبان جدیدی نیز کسب خواهید کرد. به همین دلیل میزان بازدید از سایت شما بالا رفته و رتبه مناسبی کسب خواهید کرد.

اغلب مدیران سایت ها در حالی اقدام به تولید محتوا برای وب سایت خود می کنند که هیچ اطلاعی از موضوعات پرطرفدار کسب نکرده اند.  نکته مهم دیگر انتشار محتوا در زمان های معین است. به عنوان مثال با قرار دادن محتوا در زمان های مشخص مانند روز یا ساعتی ثابت، مخاطبان در می یابند که چه زمانی برای مشاهده محتوای های جدید باید به سایت شما سر بزنند. به این ترتیب بازدید کردن از سایت شما برای آنها تبدیل به نوعی عادت می شود. چنین مواردی تاثیر قابل توجهی در بهبود رتبه الکسا دارد.

جذب مخاطب از طریق شبکه های اجتماعی

وقتی محتوای جدیدی در وب سایت خود متشر کردید باید آن را در شبکه های اجتماعی نیز به اطلاع مخاطبان برسانید. با این کار مخاطبان را از رسانه های اجتماعی به وب سایت خود هدایت کرده و تعداد بازدید از سایت را بالا می برید. از این طریق می توانید کسب درآمد از سایت نیز داشته باشید.

روش های متنوعی برای این کار وجود دارد که یکی از بهترین روش ها استفاده از استوری اینستاگرام می باشد. البته جذب بازدیدکننده از طریق استوری اینستاگرام نیازمند داشتن فالوورهای زیادی است.

علاوه بر این روش مناسب دیگر اطلاع رسانی در کانال تلگرام می باشد. استفاده از Linkedin هم کارآمد است، زیرا امکان جست جوی تخصص های خاص و یافتن افراد متخصص در آن زمینه وجود دارد.

در بهبود رتبه الکسا ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید

بهبود رتبه الکسا : ایمیل مارکتینگ
بهبود رتبه الکسا : ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل به صورت دوره ای به مخاطبان سایت و اطلاع رسانی در مورد محتواهای جدید باعث تشویق شدن مخاطب برای بازدید از سایت شما می شود.

تبلیغات پولی

اگر بودجه کافی دارید بهتر است برای بهبود رتبه الکسای سایت خود برای تبلیغات در سایت های دیگر پول خرج کنید. تبلیغات برای شما بازدیدکننده به همراه خواهد داشت. یکی از موثرترین روش های استفاده از تبلیغات کلیکی است که البته نیازمند پول نسبتا زیادی است.

بالا بردن تعداد صفحات بازدید شده توسط هر مخاطب

برای بهبود رتبه الکسا می تواینم کاری کنیم که هر مخاطب تعداد صفحات بیشتری از سایتمان را بازدید کند. برای این کار نیازمند داشتن لینک های داخلی که مخاطب را به صفحات دیگر سایت هدایت کند دارید. این عمل علاوه بر افزایش بازدید، مدت زمان ماندن مخاطب در سایت را نیز افزایش می دهد.

این کار را می توان با استفاده از افزونه های متنوعی انجام داد. به صورت دستی نیز می توانید درون محتوای خود لینک هایی به سایر صفحات سایت قرار دهید. یکی از بهترین افزونه های وردپرسی برای این کار InLine Related Posts است.

بهبود سئو سایت

بهبود رتبه الکسا : سئو
بهبود رتبه الکسا : ایمیل مارکتینگ

در صورتی که روی بهتر کردن سئو و افزایش رتبه در گوگل متمرکز شوید، گوگل ترافیک رایگان بیشتری را به شما اختصاص می دهد که همین امر کاهش رتبه الکسا را به دنبال دارد. هر چند این کار نیازمند صرف زمان زیادی است، اما تاثیر قابل توجهی در طولانی مدت خواهد داشت.

به طور کلی رتبه الکسا با سئو سایت ارتباط مستقیمی ندارد. اما بالاتر بودن رتبه سایت شما در گوگل باعث نمایش سایت شما در صفحات ابتدایی نتایج جست جوی گوگل شده و  افزایش بازدید کننده را به دنبال خواهد داشت. افزیش تعداد بازدید کننده نیز نتیجه ای جز بهبود رتبه الکاسی سایت نخواهد داشت.  

نصب تولبار الکسا

در حالت عادی الکسا قادر به تخمین دقیق ترافیک سایت نمی باشد. با نصب تولبار الکسا روی مرورگر خود اطلاعات بازدید از سایت شما به الکسا فرستاده می شود. این کار باعث بهبود رتبه الکسا می شود.

روش دیگری که البته کمی دشوار به نظر می رسد این است که از مخاطبان خود بخواهید تا تولبار الکسا را روی مروگر خود نصب کرده و از سایت شما بازدید کنند. به این ترتیب رتبه ایران الکسای شما به سرعت کاهش پیدا می کند.