نحوه درآمدزایی از بلاگ در سال ۲۰۲۱
29
آگوست

نحوه درآمدزایی از بلاگ در سال ۲۰۲۱

امروزه بلاگ نویسی یک پدیده جدید نیست، اما خیلی ها به اصول تولید محتوا در اینترنت آشنا نیستند. نوشتن یک بلاگ جنبه های مهم زیادی دارد، ولی قبل از آن اول باید یاد بگیریم چگونه یک بلاگ راه اندازی کنیم و سپس نحوه درآمدزایی از بلاگ را یاد بگیریم.

لیست عنوان ها:

نحوه راه اندازی یک بلاگ

آمار نشان می دهد که ۴.۵۷ میلیارد نفر در جهان آنلاین هستند. بلاگر هایی که بصورت متداوم محتوا تولید می کنند، ترافیک، فروش و تعامل بیشتر دریافت می کنند. به لطف اینترنت، راه اندازی بلاگ امروزه بسیار راحت شده است و شما می توانید در کمتر از یک ساعت بلاگ خود را داشته باشید. این راهنما به شما کمک می کند بلاگ شخصی خود را راه اندازی کنید.

مراحل زیر به شما آموزش می دهد چگونه یک بلاگ راه اندازی کنید و همچنین از دامنه بلاگ خود درآمدزایی کنید.

تمام مراحل را بصورت خلاصه می توانید این زیر ببینید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به پایین صفحه مراجعه کنید.

۱. موضوع بلاگ خود را انتخاب کنید

شما باید موضوع اصلی و تم بلاگ خود را انتخاب کنید. از خودتان بپرسید که دوست دارید در بلاک خودتان در مورد چه چیزی بنویسید.

۲. اسم بلاگ را انتخاب کنید

دوست دارید اسم بلاگ چی باشه و با چه اسمی شناخته بشید؟

۳. یک هاست و دامنه انتخاب کنید

در مورد اسم دامنه خود و هاست بلاگ تصمیم بگیرید. اینکه آدرس سایت یا بلاگ شما چی باشد و فایل های خود را در چه هاستی باید آپلود نمایید (هاست را از چه شرکتی باید تهیه کنید؟!)

۴. تم و پلاگین برای بلاگ انتخاب کنید

یک تم، بلاگ شما را مرتب و یکپارچه نگه می دارد. همچنین به جذب مخاطب کمک زیادی می کند. برای اینکار میتوانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس کمک بگیرید و برای ظاهر سایت یا وبلاگ خود از تم های رایگان یا پولی در سطح وب استفاده کنید. در غیر اینصورت میتوانید از یک طراح وبسایت کمک بگیرید.

۵. محتوا بنویسید و منتشر کنید

حالا شما نیاز دارید برای بلاگ خودتان محتوا تولید و منتشر کنید. محتوای مورد نطرتان هرچه خاص تر باشد بهتر در گوگل دیده میشود و همیشه به دنبال تولید محتواهای غنی باشید که اطلاعات مفیدی به کاربران بدهد.

۶. بازاریابی کنید

برای جذب مخاطبین بیشتر بازاریابی کنید. بازاریابی دیجیتال پایه هر کسب و کاراینترنتی هست و باید بلد باشید و یا از متخصص بازاریابی دیجیتال کمک بگیرید. اینکار به شما کمک میکند که بلاگ هود را بهتر نمایش دهید.

۷. درآمدزایی از بلاگ

حالا شما می توانید از بلاگ خودتان درآمدزایی کنید. این که از چه طریقی میتوانید درآمدزایی کنید بستگی به موضوع و ایده کار شما دارد و بسیار گسترده است. ولی اگر در نتایج گوگل بالا آمده باشید صد در صد میتونید با کمی خلاقیت به درآمد زایی خوبی برسید!

این ۷ مرحله به شما کمک می کند در کمتر از یک ساعت یک بلاگ بسازید.

۱.موضوع بلاگ خود را انتخاب کنید

نوشتن برای بلاگ وقتی موضوع مشخص باشید بسیار آسان می شود. اگر بدانید چه محتوایی را می خواهید با جهان به اشتراک بزارید، ادامه کار راحت می شود. بنابراین اول یک موضوع برای بلاگ خود انتخاب کنید.

مردم اغلب در انتخاب موضوع برای بلاگ سردرگم می شوند. اگر قصد دارید از بلاگ خود درآمدزایی کنید، پس در انتخاب موضوع خیلی دقت کنید.

۱. بلاگ شما باید یک مسیر مشخص داشته باشد. از انتخاب موضوع گسترده خودداری کنید و فقط یک موضوع انتخاب کنید.

۲. اگر از موضوعی خوشتان می آید، دلیل نمی شود دیگران هم مثل شما فکر کنند. بنابراین موضوعاتی انتخاب کنید که مورد پسند دیگران نیز باشد.

۳. یک بلاگ موفق باید محتوا با موضوع مربوط داشته باشد. همچنین یک اسم مناسب انتخاب کنید که ماهیت بلاگ شما را نشان بدهد.

۴. بلاگ های معروف را دنبال کنید و از آن ها کمک بگیرید. هیچوقت محتوا یک بلاگ را کپی نکنید. ولی می توانید از آن ها ایده بگیرید و ساختار بلاگ خود را بسازید.

۲. اسم بلاگ را انتخاب کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید می خواهید درباره چه موضوعی بنویسید، انتخاب نام مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. اسم بلاگ شما باید کوتاه، ساده و توصیفی از محصول یا خدماتی باشد که در مورد اش می نوسید. اسم بلاگ شما بازتابی از موضوعاتی خواهد بود که می خواهید بنوسید.

اگر اسمی که انتخاب می کنید در حافظه مخاطب به سختی باقی بماند و تلفظ سختی داشته باشد، شما قادر نخواهید بود ترافیک زیادی برای بلاگ جذب کنید.مراحل زیر را دنبال کنید تا برای بلاگ خودتان اسم مناسبی انتخاب کنید:

۱. اسمی را انتخاب کنید که در ذهن مخاطب باقی بماند. گیرنده وهمنچنین توصیفی از خدمات شما باشد.

۲.رقبا خود را بررسی کنید و ببنید آن ها از چه اسم هایی استفاده می کنند

۳. شما همچنین می توانید از تولید کننده های اسم بلاگ مثل GoDaddy استفاده کنید. فقط کافی است چند کلمه کلیدی وارد کنید تا اسامی پیشنهادی بگیرید.

۴. کلمات را با هم ترکیب کنید و از مترادف های کلمات و ترکیب های مختلف کلمات کلیدی برای ساخت اسم استفاده کنید.

۵. یک لیست ۱۰ تایی از اسم هایی که فکر می کنید مناسب هستند تهیه کنید و از دوستان و خانواده نظرشون را بپرسید.

۶ . همچنین می توانید از اسم برند شخصی خودتان استفاده کنید.

استراتژی بلاگ

بعد از اینکه یک نام مناسب برای بلاگ خودتان انتخاب کردید، به یک استراتژی بلاگ برای ادامه کار نیاز دارید. داشتن یک استراتژی بهترین روش برای بلاگ نویسی است:

۱. موضوع کلیدی بلاگ خود را مشخص کنید.

۲. مخاطبین هدف خود را دقیق مشخص کنید.

۳. مخشص کنید با چه لحنی می خواهید بنوسید. رسمی یا روزمره.

۴. تمامی اهدافی که می خواهید با بلاگ خود به آن برسید را تعیین کنید.

۵. “Call of Actions” خود را با اهداف بلاگ هماهنگ کنید.

۳. یک هاست و دامنه انتخاب کنید

انتخاب هاست و دامنه مراحلی مهم و ضروری از ساخت یک بلاگ هستند. شما می توانید دامنه شخصی سازی شده خود را به راحتی تهیه کنید. برای گرفتن دامنه و هاست مراحل زیر را دنبال کنید.

اسم دامنه

اسم دامنه آدرسی است که کاربر بوسیله آن به سایت شما دسترسی پیدا می کند. برای مثال، شما این مقاله را در “parsehweb.com” می خوانید، بنابراین اسم دامنه parsehweb است. شما می توانید به راحتی دامنه مناسب خودتان را تهیه کنید. در هنگام تهیه دامنه سعی کنید حتما یک دامنه مربوط و خاص انتخاب کنید.

انتخاب دامنه و هاست برای درآمدزایی از بلاگ

شما برای خرید دامنه و هاست می توانید از سرویس هایی مثل Godaddy.com, WP Engine, lonos و هزاران سرویس دیگر استفاده کنید. WP Engine مزیت های زیادی دارد و قرار است ما در مورد WP Engine صحبت کنیم:

۱. ساخت سایت و مدیریت آن

۲. منبع باز بودن و منعطف پذیری

۳. سرعت، امنیت و مقیاس

۴. تحلیل گر سایت

هاست وب

هاست وب یا بلاگ مکانی است در اینترنت از دهنده سرویس که به شما اجازه می دهد در اینترنت دیده شوید. برای مثال وقتی می خواهید یک دفتر راه اندازی کنید، باید یک مکان تهیه کنید. و مانند یک دفتر، هاست فضای شما در اینترنت است.

مراحل خرید هاست و دامنه با استفاده از WP Engine

۱. به سایت WP Engine مراجعه کنید.

۲. بر روی “Get Started” کلیک کنید.

۳. حالا می توانید بسته های مختلفی را برای مدت ۱۲ ماه ببینید.

۴. یک بسته متناسب با نیاز های خود انتخاب کنید.

۵. بعد از خرید و ورود وردپرس را نصب کنید.

۶. WP Engine گزینه های متنوعی برای طراحی بلاگ ارایه می دهد. یک گزینه متناسب را انتخاب کنید.

۷. حالا می توانید سایت خود را بسازید.

۴. تم و پلاگین برای بلاگ انتخاب کنید

وردپرس برای تم گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می دهد. یک تم را متناسب با اسم دامنه خود انتخاب کنید

نحوه نوشتن بلاگ با تم رایگان و پرمیوم

تم بلاگ می تواند به زیبای بلاگ شما کمک کند. شما می توانید تم را با توجه به موضوع و طراحی بلاگ تغییر دهید. برای تغییر تم وردپرس به Appearance بروید و بر روی Theme کلیک کنید. وردپرس تم های رایگان زیادی در اختیار شما قرار می دهد که می توانید یکی را انتخاب کنید.

شما همچنین می توانید تم پرمیموم خریداری کنید. برای اپلود تم خریداری شده به مسیر زیر بروید:

Appearance -> Add theme –> Upload theme -> Import theme optionsme / Import theme option

نحوه نوشتن بلاگ با پلاگین

۱. Yoast SEO: این پلاگین به شما کمک میکند با بهینه سازی کلمات کلیدی، meta title، و امتیاز خوانا بودن متن ها، سایت خود را بهبود دهید.

۲. Login LockDown Plugin: تعداد دفعات تلاش برای ورد از یک ای پی را محدود می کند.

۳. پلاگین شبکه های اجتماعی را برای وصل کردن بلاگ به دیگر شبکه های اجتماعی را اضافه کنید.

نخوه فعال کردن گواهینامه SSL

گواهینامه “SSL “HTTPS نشان می دهد که وب سایت شما امن است و کاربران با خیال راحت می توانند وارد شوند. این گواهینامه به شما کمک می کند اطلاعات را امن نگه دارید، نرح تبدیل را افزایش دهید و همچنین رتبه بهتری در گوگل بدست آورید.

۵. محتوا بنویسید و منتشر کنید

برای نوشتن اولین بلاگ و نزدیک شدن به درآمدزایی از بلاگ، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. وارد ورد پرس شوید و بر روی ‘All Posts’ کلیک کنید.

۲. گزینه ‘Create a New Post’ را انتخاب کنید.

۳. عنوان، محتوا و فرمت محتوا بلاگ را اضافه کنید.

۴. permalink را تنظیم کنید. ( یک URL شخصی سازی شده برای بلاگ)

Settings → Permalinks → Common Settings “Post Name” → (Save Changes)

۵. بوسیله پلاگین Yoast SEO، کلمه کلیدی، عنوان ، توضیحات متا اضافه کنید. و به امتیاز سئو و خوانایی متن توجه کنید.

۶. اشتباهات دستوری را درست کنید. می توانید برای این کار از Grammarly Google Extension استفاده کنید.

۷. بعد از اصلاح کامل پست روی ‘Publish’ کلیک کنید.

۸. حالا بقیه یا بوسیله لینکی که به اشتراک می ذارید و یا با جستجو کلمه کلیدی شبیه به کلمه کلید شما، پست را خواهند دید.

۶. بازاریابی کنید

تبلیغات بلاگ یک امر ضروری است. بازاریابی برای بهینه سازی موتور جستجو و شبکه های اجتماعی نیاز است. گرفتن ترافیک بیشتر از جستجو ها، شانس بیشتری به شما می دهد.

امار نشان می دهد ۹۷ درصد بلاگر ها از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ بلاگ استفاده می کنند. وقتی یک بلاگ می نویسید، دوست دارید مردم آن را بخوانند، به اشتراک بگذارند و با پست تعامل داشته باشند. بنابراین می توانید از گزینه های زیر برای تبلیغ بلاگ خود استفاده کنید:

۱. شبکه های اجتماعی: پست های بلاگ خود را در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و غیره به اشتراک بگذارید. شما همچنین می تواند از دوستان خود بخواهید پست های شما را در صفحه خودشان به اشتراک بگذارند.

۲. سئو: از ابزار های جستجو کلمات کلیدی برای بهینه سازی بلاگ خود استفاده کنید.

۳. مارکتینگ با ایمیل: یک روش دیگر استفاده از ایمیل است. یک لیست ایمیل درست کنید و هر دفعه که پست جدید میذارید برای آن لیست ارسال کنید.

۴. استفاده از اینفلوئنسر ها

۵. استفاده از سرویس های پولی

شما همچنین می توانید در کنار کار های بالا، داخل پلتفرم های بلاگ دیگر نیز پست بگذارید. شما می توانید در مورد خدمات و بلاگ خود بنویسد و مخاطبین را به سمت بلاگ خودتان بکشید.

۷. درآمدزایی از بلاگ

اگر نحوه درست بلاگ نویسی را یاد بگیرید، می توانید به درآمد خوبی برسید. برای درآمدزایی از بلاگ روش های مختلفی مانند، تبلیغات در بلاگ و یا فروش محصول وجود دارد. ما در مرحله بعد این روش ها را بررسی خواهیم کرد.

نحوه درآمدزایی از بلاگ

خیلی ها بلاگ را برای درآمدزایی استفاده می کنند. و حتی تمام درآمد خود را از بلاگ بدست می آورند. برای درآمدزایی از بلاگ روش های زیادی وجود داره.

درآمدزایی از بلاگ به ازای هر کلیک

سرویس Google AdSense به شما اجازه می دهد یک بنر مربوط به بلاگ شما را داخل وب سایت خود بگذارید. بعد قرار گیری بنر در وبسایت با هر کلیک درآمدی به شما تعلق می گیرد.

سرویس CPM (Cost Per Thousand) به شما مبلغی مشخصی بر اساس تعداد بازدید تبلیغات خواهد داد.

درآمدزایی از بلاگ با فروش تبلیغات شخصی

سرویس Google AdSense می تواند بعنوان واسطه شما را به تبلیغ دهنده ها وصل کند. شما همچنین می توانید مستقیما با تبلیغ دهنده ها ارتباط برقرار کنید و یا آنها به شما مراجعه کنند. در این روش شما می توانید شرایط و نرخ را خودتان تعیین کنید.

از موسسه تبلیغاتی استفاده کنید (Affiliate Marketing)

این روش یکی از محبوب ترین روش ها برای درآمدزایی از بلاگ هست. وبسایت های زیادی مانند آمازون در حال اجرا برنامه های تبلیغاتی به این شکل هستند.

بعنوان یک عضو وابسته شما باید محصولات آمازون را در بلاگ خود تبلیغ کنید. لینک های وابسته باید بر روی اسم محصولات قرار بگیرد تا مخاطب بتواند از طریق آن لینک محصول را خریداری کند. به ازای هر واحد فروش از آن محصول، درآمدی به شما تعلق می گیرد.

فروش محصولات دیجیتالی

اگر روش قبل برای شما مناسب نیست، می توانید محصولات خودتان مثل کتاب، موسیقی، پادکست، عضویت و غیره را روی بلاگ خود به فروش برسانید.

بلاگ چیست؟

بلاگ کوتاه شده از کلمه وبلاگ است. به اشتراک گذاری نظرات و دانش یک فرد یا گروه بصورت انلاین ، وبلاگ یا بلاگ گفته می شود. بلاگ ها می توانند با هدف شخصی یا تجارتی نوشته شوند.

اهداف بلاگ ها

بلاگ ها به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. هدف اصلی بلاگ ها ارتباط با مخاطبین در سراسر جهان است. اگر می خواهید بلاگ تجاری بنویسید، پلتفرم خوبی را برای این کار انتخاب کردید.

۱. نویسنده ها باید بصورت متداوم پست بگذارند تا وبسایت زنده بماند. کمک می کند توجه مشتری ها را بیشتر جذب کنید و شانس درآمدزایی خود را افزایش دهید.

۲. یک فرایند متداوم است. بلاگ بصورت پست در وبسایت شما نمایش داده می شود. پست کردن متداوم ۷۰٪ توجه مخاطبین را جلب خواهد کرد.

۳. بلاگ ها بهترین روش برای تبلیغ محصولات، خدمات است.

فواید بلاگ ها

بلاگ ها یک پلتفرم عالی برای نمایش دادن مهارت نویسندگی و میزان تخصص شما در حوزه کاری شماست. این لیست شامل فواید بلاگ ها می شود:

۱. نمایش مهارت نویسندگی با پست های با کیفیت

۲. اشتراک محتوا مفید

۳. تبلیغ تجارت شما

۴. ساخت نتورک حرفه ای و تبلیغات

۵. تعامل در تبلیغات وابسته (Affiliate)

۶. افزایش ۸ برابری ترافیک در وبسایت

۷. ۳ برابر شانس فروش بیشتر با بلاگ نویسی متداوم

۸. کاهش ۶۰٪ هزینه تبلیغات

سوالات متداول

چگونه می توانم بصورت رایگان یک بلاگ راه اندازی و درآمدزایی از بلاگ را شروع کنم؟

نوشتن بلاگ هزینه زیادی ندارد، اما خرید دامنه و هاست هزینه هایی برای شما دارد. اگر به دنبال راهی برای کم کردن هزینه ها هستید، می توانید از بسته های هاست WP Engine یا Kinsta استفاده کنید. همچنین می توانید از سایت هایی که دامنه رایگان می دهند استفاده کنید، ولی اسم آن سایت در اخر ادرس وبسایت شما خواهد آمد. که البته اینکار اصلا توصیه نمیشه و بهتره دامین و هاست مخصوص خودتان را داشته باشید!!

چگونه یک بلاگ تجاری راه اندازی کنم؟

وقتی برای هدف بهبود تجارت خود بلاگ نویسی و یا وب سایت راه اندازی می کنید، همیشه هدف مخاطب را در ذهن داشته باشید. اگر بلاگ شما مخابین هدف را راضی کند، ترافیک و نرخ تبدیل شما افزایش خواهد داشت، و وقتی برافیک سایت شما بالا برود مسلما میتوانید درآمد زایی خوبی داشته باشید.

چگونه دنبال کننده های بیشتری برای بلاگ جذب کنم؟

برای جذب مخاطب سعی کنید پست های خودتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از بقیه بخواهید با بلاگ و سایت شما تعامل داشته باشند. همچنین می توانید با تعامل با افرادی که در موضوع شما می نویسند، ترافیک بیشتر جذب کنید. و فراموش نکنید که با استفاده از کلمات کلیدی و بهبود سئو، می تواند ترافیک بلاگ را افزایش دهید.

ایا برای شروع بلاگ نیاز است کدنویسی بلد باشم؟

با اینکه خیلی از وبسایت ها از کد های HTML و CSS و php استفاده می کنند، شما به راحتی می توانید با وردپرس وبسایت خود را راه اندازی کنید. با داشتن مهارت ابتدایی کامپیوتر و انگلیسی، می توانید با وردپرس بلاگ نویسی را شروع کنید. البته اینکار برای شروغ مناسب است و برای حرفه ایی شدن حتما باید از یک طراح سایت برای طراحی قالب وردپرس کمک بگیرید.

نتیجه گیری

امروزه بسیاری از تجارت ها انلاین شده اند و بلاگ ها با محتوای با کیفیت می توانند بهترین روش مارکتینگ باشند. شما می توانید هر زمان که خواستید در وردپرس یا پلتفرم های مشابه بلاگ خود را راه اندازی کنید و درآمدزایی کنید. همچنین می توانید از افرادی که در موضوع مورد نظر شما می نویسند کمک بگیرید.

بلاگ نویسی یک روش عالی برای جذب مخاطب و افزایش نرخ تعامل و فروش است. با این آموزش مرحله به مرحله، مسیر شما از راه اندازی یک بلاگ تا درآمدزایی از بلاگ آسان تر خواهد شد. اگر در مورد موضوعی هیجان دارید و می خواهید در مورد اش بنوسید، همین الان بلاگ خود را شروع کنید.