چگونه سرعت سایت خود را در وردپرس بهبود ببخشید؟
09
آگوست

چگونه سرعت سایت خود را در وردپرس بهبود ببخشید؟

یکی از مهمترین معیارها در رابط کاربری هر سایتی سرعت سایت است. بهبود سرعت سایت یکی از مهمترین کارهای هر طراحی سایتی می‌باشد که برای آنجام آن راه‌های گوناگونی وجود دارد. آمارها نشان می‌دهد به طور معمول هر ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت، سبب کاهش حدود 10 درصد بازدید کاربران خواهد شد که این امر اصلا چیز خوشایندی برای صاحبان کسب‌وکار های اینترنتی و طراحان سایت نخواهد بود. ما در این مقاله به شما موضوعات و نکاتی را که سبب افزایش سرعت سایتتان خواهد شد، آموزش خواهیم داد.

 

لیست عنوان ها:

چرا ما باید به بهبود سرعت سایت اهمیت دهیم؟

باید بدانید که با افزایش سرعت پیشرفت تکنولوژی دیگر سایت هایی که بیشتر از 5 الی 10 ثانیه برای بارگذاری به زمان نیاز دارند، مورد توجه کاربران نخواهند بود و در آینده نزدیک از رقابت حذف خواهند شد. چراکه فرصت و زمان شما برای متقاعد کردن کاربران برای ماندن در سایت کاهش پیدا کرده است. همانطور که در شروع این مقاله به آن اشاره کردیم، بر طبق مطالعاتی که صورت گرفته است، هر ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت، سبب کاهش حدود 10 درصد بازدید کاربران خواهد شد. بنابراین با چنین اطلاعات و آمارهایی می‌توان گفت که درحال حاضر چه برای ما خوشایند باشد چه نباشد، موضوع میزان سرعت بارگذاری یک وب سایت فوق‌العاده حائز اهمیت است. چراکه قطعا با پیشرفت تکنولوژی در طراحی سایت، میزان انتظار و توقع مخاطبان نیز نسبت گذشته به مراتب افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

از سوی دیگر بسیاری از موتورهای جستجو مخصوصا محبوبترین آنها یعنی گوگل، سرعت سایت را یکی از شاخص های مستقیم برای رتبه بندی یک سایت قرار داده است و این موضوع در سئو سایت شما بسیار موثر است. به همین خاطر پایین بودن سرعت بارگذاری یک سایت سبب کاهش رتبه آن سایت در گوگل خواهد شد و کاهش رتبه نیز سبب کاهش ترافیک سایت می گردد.

 

نکات و راهکارهای مهم در بهبود سرعت سایت

 

انتخاب هاست مناسب

انتخاب هاست برای بهبود سرعت سایت-پارسه وب

هاست و سرعت پاسخ‌گویی پایگاه داده یک شاخصی مهم در تعیین سرعت هر سایتی می‌باشد. انتخاب یک هاست مناسب که پشتیبان خوبی دارد و از پردازنده‌ها و هاردهایی با سرعت بالا استفاده می‌کنند می‌تواند در بهبود سایت و قرار گرفتن در رتبه اول گوگل بسیار موثر باشد. البته باید توجه داشته باشید که نحوه طراحی سایت شما نیز در انتخاب هاست و سرعت آن می‌تواند تاثیر گذاری باشد بدین صورت که اگر شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید بهتر است که از هاست‌های لینوکس یا به طور تخصصی تر یعنی هاست های وردپرسی استفاده کنید. چراکه اینگونه هاست ها انطباق بهترین با سیستم طراحی سایت شما دارند و سرعت عملکردی سایت را افزایش می‌دهند. اگر در مورد انتخاب هاست مناسب هنوز اطلاعات چندانی ندارید و در تصمیم گیری آن دجار تردید هستید، حتما به مقاله “نکات مهمی که هنگام خرید هاست باید به آن توجه کنید”  سری بزنید.

 

استفاده از افزونه Wp Rocket

افزونه راکت برای بهبود سرعت سایت-پارسه وب

این افزونه یکی از محبوب‌ترین و کاربردی ترین افزونه های وردپرس است که به شما در بهبود سرعت سایت کمک زیادی می‌کند. سازندگان این افزونه ادعا می‌کنند که شما تنها با زدن چند کلیک می‌توانید سایت خود را با تحولی بزرگ همراه کنید که این امر عالی به نظر می‌رسد. پس حتما از این افزونه در جهت بهینه سازی هرچه بیشتر سایتتان استفاده کنید. از ویژگی های این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • بهبود در بارگذاری سایت با کش کردن صفحات آن
    • فشرده سازی فایل های css، html و جاوا اسکریپت
    • نتظیم زمان بندی و بارگذاری بهینه تصاویر
    • بهینه سازی پایگاه داده

 

بهینه سازی محتوا سایت

بهینه سازی محتوا سایت-پارسه وبمحتوای هر سایتی شامل تصاویر، ویدیوها، پادکست ها و … به مرور زمان بیشتر و بیشتر خواهد شد. به همین خاطر شما باید فایل‌هایی را که در سایت قرار می‌دهید کاملا بهینه باشند. این فایل‌ها شامل موارد زیر هستند:

    • تصاویر
    • ویدیوها
    • پادکست ها
    • فیلم دوره‌های آموزشی
    • فایل‌های html ،css و جاوا اسکریپت
    • کاهش تعداد ریدایرکت‌ها
    • و …

افزایش سرعت سایت با بروزرسانی سیستم مدیریت محتوای وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس-پارسه وب

خوب است بدانید که وردپرس چون یک سیستم منبع باز است که دائما توسط سازنده‌های آن در حال بروز رسانی می‌باشد. شما با هر بروزرسانی که انجام می‌دهید ویژگی های جدیدی ایجاد کرده و مشکلات امنیتی را رفع ‌می‌کنید. البته باید توجه داشته باشید که علاوه بر هسته وردپرس،پوسته ها و افزونه های نصب شده و حتی غیرفعال در پیشخوان وردپرس نیز باید به صورت مداوم بروزرسانی شوند.

 

لیست نکات تکمیلی بهبود سرعت در وردپرس

    • به کارگیری شبکه های توزیع محتوا (CDN)
    • ارتقا دادن نسخه PHP
    • حذف کردن افزونه‌های غیر فعال و غیر ضروری
    • به‌ کارگیری قالب‌های مناسب و بهینه برای طراحی سایت
    • به کارگیری حالت Lazy Load
    • فعالسازی افزونه W3 Total Cache برای فشرده سازی Gzip
    • و…

جمع بندی

در آخر به جرات می‌توان گفت که اگر می‌خواهید ترافیک، بازدید کنندگان و درآمد بالایی از سایتتان داشته باشید و در رتبه اول گوگل قرار بگیرید، باید سرعت سایت خود را بهبود ببخشید. افزایش سرعت سایت رابط کاربری شما را بهبود می‌بخشد و کاربران از کار با سایت شما احساس خوشایندی خواهند داشت و به سرعت سایت شما را ترک نخواهند کرد. شما با انجام همین نکات ساده و راحتی که در این مقاله به آن اشاره شد به آسانی می‌توانید سرعت سایت تان را بهبود ببخشید تا موتورهای جستجو نیز به شما رتبه بهتری بدهند. در نهایت از توجه شما به این مقاله سپاسگزاریم. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.