نحوه مدیریت شبکه‌های اجتماعی را یاد بگیرید-پارسه وب
23
آگوست

نحوه مدیریت شبکه‌های اجتماعی را یاد بگیرید

در حال حاظر مدیریت شبکه‌های اجتماعی امری بسیار مهم برای توسعه هر کسب و کار اینترنتی است. حضور افراد مختلف با سلیقه های گوناگون و معرفی برند شما به آنها می‌تواند به رشد و افزایش درآمد شما کمک فوق‌العاده خوبی کند. شما با یک مدیریت حرفه ای در این گونه شبکه ها و فضای مجازی می‌توانید به بازار هدف خود سریعتر دسترسی پیدا کرده و محصولات و خدماتتان را بهتر به آنها عرضه کنید. ما در این مقاله از پارسه وب قصد داریم به شما نحوه مدیریت شبکه‌های اجتماعی را به طور کامل و کاربردی آموزش دهیم تا به سرعت کسب وکارتان را توسعه دهید و به افزایش درآمد بپردازید.

 

لیست عنوان ها:

چرا نیاز به مدیریت شبکه‌های اجتماعی داریم؟

ابتدا باید بدانید که فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی در این فضا برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک امری بسیار مهم و حیاتی تلقی می‌شود. در تعریف شبکه‌های اجتماعی اینگونه می‌گوییم که شبکه‌های اجتماعی سرویس های مبتنی بر وب هستند که افراد با سلیقه های مختلف قادر هستند در آنجا عقاید، علاقه‌مندی‌ها، نظرات و محتواهای مختلفی را با دیگران به اشتراک بگذارند. و مکانی برای تبادل اطلاعات و رفع نیازهای گوناگون افراد مختلف جامعه به شمار می‌آید. استفاده از این شبکه‌ها برای بازاریابی و توسعه کسب وکار یکی از کاربردی ترین و پررونق‌ترین روش‌های فعلی در ایران و سرتاسر جهان است.

امروزه شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر، فیسبوک و لینکداین جزو محبوب ترین ها هستند. اما آن‌چه که در ایران با استقبال بیشتری مواجه شده است اینستاگرام و تلگرام است. آمارها نشان می‌دهد که اینستاگرام با بیش از ۵۰۰ میلیون نفر کاربر فعال در کشورهای مختلف در حال حاضر یکی از ۱۰ اپلیکیشن برتر دنیاست. در نهایت باید بدانید برای آنکه از بقیه رقبای خود عقب نیوفتید و به فراموشی سپرده نشوید حتما باید در شبکه‌های اجتماعی حضوری مستمر و فعال داشته باشید.

این مقاله را از دست ندهید:

چگونه با معرفی کسب‌وکار در اینستاگرام به درآمد بالا برسیم؟

 

3 گام بسیار مهم در مدیریت شبکه‌های اجتماعی چیست؟

گام اول: تعیین استراتژی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی

تعیین استراتژی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی

به جرات می‌توان گفت یکی از مهمترین بخش های مدیریت شبکه‌های اجتماعی تعیین استراتژی و نقشه راه می‌باشد شما با  مشخص کردن اهداف خود می‌توانید موفقیت خود را در شبکه های اجتماعی تضمین کرده و با نظم بهتری فعالیت کنید. برای تدوین یک استراتژی حرفه ای و نقشه راه در شبکه های اجتماعی باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

    • هدف شما از حضور در شبکه های اجتماعی دقیقا معرفی چه محصولات و خدماتی است؟
    • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
    • رقبای شما چه کسانی هستند؟
    • قرار است چه سبک از پست ها و محتوایی را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید؟
    • در چه روزی و در چه ساعتی از شبانه روز باید محتوا به مخاطبان ارائه شود؟
    • جذب مخاطب و فروش محصولات قرار است از چه طریقی صورت بگیرد؟
    • و…

شما با پاسخگویی به این سوالات می‌توانید اهداف خود را شفاف تر کرده و استراتژی بهتری برای شروع فعالیت تان داشته باشید. به شما توصیه می‌کنیم حتما پیش از شروع فعالیتتان نقشه راه دقیق برای خود تعیین کنید تا با نظم بهتری بتوانید در شبکه های اجتماعی به موفقیت دست پیدا کنید. رسیدن به موفقیت جدای از اینکه یک فرآیند است و یک شبه حاصل نمی‌شود، نیازمند هدف گذاری صحیح و دقیق می‌باشد.

 

گام دوم: تولید محتوای با کیفیت به صورت مداوم 

تولید محتوای با کیفیت به صورت مداوم در مدیریت شبکه‌های اجتماعی

بعد از آنکه نقشه راه و استراتژی مدیریت شبکه‌های اجتماعی را به طور دقیق برای خود تدوین نمودید. حال وقت آن رسیده است تا شروع به فعالیت کنید و محتوای با کیفیت و حرفه ای تولید کنید. به یاد داشته باشید آن چیزی که سبب جذب مخاطب می شود تولید محتوای با کیفیت است. شما با ارائه محتوای جذاب و کاربردی به مخاطبانتان در فضای مجازی، می‌توانید اعتماد آنها را جلب کرده و به آنها ثابت کنید که در کار خود بهترین هستید. حال بعد از جلب اعتماد مخاطبانتان می‌توانید خدمات و محصولاتتان را به آنها عرضه کنید.

گام سوم: تحلیل و آنالیز فعالیتتان در شبکه‌های اجتماعی

تحلیل و آنالیز فعالیتتان در مدیریت شبکه‌های اجتماعی

لازمه موفیت در هر کسب و کاری به خصوص شبکه های اجتماعی، سنجش دقیق و شناسایی نقاط ضعف و قوت است. شما با شناسایی نقاط ضعف می‌توانید آنها را بهبود بخشیده و با شناسایی نقاط قوت می‌توانید آنها را بیشتر و بیشتر کنید. امروزه ابزار های مختلفی برای سنجش شبکه‌های اجتماعی وجود دارد برای مثال در اینستاگرام، بخشی به نام insight وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا به طور دقیق فعالیت خود را کنترل و تحلیل کنید. تحلیل و آنالیز فعالیتتان در شبکه‌های اجتماعی باید به صورت حداقل ماهانه انجام گیرد و استراتژی خود را که در گام اول به آن پرداختیم، باید بر اساس همین تحلیل و آنالیز بهبود بخشیده شود.

 

نکات تکمیلی و کلیدی در مدیریت شبکه‌های اجتماعی

    • شناسایی مخاطبان و جامعه هدف و مشتریان 
    • پاسخگویی سریع به مخاطبان و سوالات آنها
    • ایجاد یک فرایند سریع برای خرید آسان‌تر مشتریان مانند طراحی سایت
    • استفاده از هشتگ ها مرتبط و مناسب
    • تبادل با رقبا و افراد مختلف مرتبط با حوزه ی کاری شما
    • به کارگیری تبلیغات به صورت اصولی و گسترده
    • طراحی مسابقات و چالش های گوناگون برای مخاطبان تان
    • گرفتن بازخورد و نظرات از مخاطبان
    • و…