علت نیاز کسب و کارها به وب سایت چیست ؟
13
مارس

علت نیاز کسب و کارها به وب سایت چیست ؟

 این روزها شما می توانید برای هر چیزی یک سایت راه اندازی کنید. از کمپین های جمع سپاری گرفته تا صفحاتی که برای طرفداری از همسترهای خانگی راه اندازی می شوند را می توان به کمک سایت  به مخاطبان معرفی کرد. با اینکه  از عمر وب سایت ها بیش از 25 سال می گذرد اما  به دلایل متعددی بیشتر کسب وکارهای کوچک با سرعت کندتری وارد دنیای آنلاین می شوند . اما سوال اصلی اینجا مطرح می شود که علت نیاز کسب و کارها به وب سایت چیست ؟

خوشبختانه تعداد کسب وکارهای کوچکی که سایت های حرفه ای راه اندازی می کنند با سرعت ثابتی در حال افزایش است. ده سال گذشته شما تعداد انگشت شماری از کسب و کارهای کوچک را می دیدید که سایتی برای خو راه اندازی کرده اند. اما این روزها بیش از دو سوم سایت ها متعلق به کسب وکارهای کوچک هستند( البته این اعداد و ارقام ممکن است بر اساس کشورهای مختلف متفاوت باشد).  با وجود پیشرفت هایی که در این عرصه ایجاد شده است اما هنوز هم هستند کسب وکارهایی که از قافله جا مانده اند.  به نظر شما دلیل این امر چیست؟

در بیشتر نظرسنجی هایی که در این زمینه انجام شده است، بیشتر صاحبان کسب وکارها بیان کرده اند که مهارت، زمان یا بودجه لازم برای راه اندازی سایت تجاری شان را ندارند. اما نکته شگفت انگیز اینجاست که خیلی ها بر این باورند که کسب وکارشان نیازی به سایت ندارد چون یا از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند یا اصلا لزومی برای راه اندازی سایت نمی بینند.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله دلایل متعددی را با هم مرور کنیم و ببینیم علت نیاز کسب و کارها به وب سایت از چیزی نشات می گیرد. البته همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که با طراحی وب سایت اصولی است که مسیر موفقیت را میانبر بزنید. اگر شما هم صاحب یک کسب وکار کوچک هستید در این مقاله همراه پارسه وب باشید.

لیست عنوان ها:

علت نیاز کسب و کارها به وب سایت چیست؟

علت نیاز کسب و کارها به وب سایت چیست؟

یک سایت حرفه ای انتظارات مشتری را برآورده می کند:

 این روزها بیشتر از هر زمان دیگری مشتریان به دنبال یافتن اطلاعات مورد نیاز از شرکت شما در دنیای آنلاین هستند. واقعیت این است که بیشتر مشتریان امروزی قبل از اینکه خریدی انجام دهند به صورت آنلاین  تحقیق می کنند حتی اگر بخواهند از یک فروشگاه محلی خرید کنند.  در چنین شرایطی اگر سایت نداشته باشید  به مخاطب می گویید که کسب وکارتان در عصر حجر زندگی می کند یا دوست ندارید مشتری جدید پیدا کنید. این ها پیام هایی هستند که شما به بیرون از دنیای کسب وکارتان مخابره می کنید.  

مشتریان به دایره المعارف پیچیده ، چند صفحه ای و با اطلاعات بی شمار درباره شرکت تان نیاز ندارند. آن ها فقط چند صفحه ساده می خواهند تا بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را کسب کنند. این اطلاعات باید نیازهایشان را برآورده کند و یافتنش هم ساده باشد.

مهم تر از همه این است که اطلاعات ارائه شده باید دقیق و به روز باشد چون زمانی که صحبت از سایت کسب وکارهای محلی به میان می آید مشتریان از اطلاعات قدیمی روی بر می گردانند.

 می توانید اطلاعات و برندینگ تان را کنترل کنید:

 نظرات مشتریان و دیدگاه هایشان  از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما این شما هستید که در نهایت تصمیم می گیرید چه اطلاعاتی باید درباره تان در دنیای آنلاین گفته شود. داشتن سایت برای شرکت کمک تان می کند حضور رسمی تان را در اینترنت اعلام کنید.

همین امر باعث می شود خودتان را معرفی کنید و منتظر معرفی دیگران نباشید.  در چنین شرایطی است که می توانید چهره واقعی که دوست دارید به جهانیان نشان دهید را به کمک رنگ ها، فونت ها و لوگویتان به نمایش بگذارید.

 ایجاد سایت بسیار مقرون به صرفه تر از تبلیغات سنتی است:

بیشتر کسب وکارهای کوچک برای اینکه خودشان را به مشتری معرفی کنند از صفحات زرد و  تبلیغات سنتی استفاده می کنند.  شاید هیچ کس بهشان نگوید که اسم شرکت شما قرار است از این فهرست ها حذف شود اما به نظر شما خرید تبلیغات در چنین رسانه هایی که بسیار گران و در حال محو شدن هستند عاقلانه و مقرون به صرفه هست؟

شاید نه. این روزها هزینه راه اندازی سایت بسیار کمتر از قبل شده است و دسترسی به شرکت هایی که در حال طراحی سایت هستند هم وسیع تر شده است.

به روزرسانی سایت راحت تر است:

اگر سال ها قبل سایتی را راه اندازی کرده باشید ممکن است از تجربیات خود خاطره بدی  داشته باشید.   برنامه نویسی آن هفته ها و ماه ها طول می کشید و بعد از آن نمی توانستید به راحتی محتوایش را تغییر دهید.  یک به روزرسانی ساده چند ساعت طول می کشید و به همین خاطر دوست نداشتید اطلاعات را به روز کنید. تغییر رنگ و آپلود تصویر که جای خود داشت! این روزها همه چیز تغییر کرده است.

به کمک سایت سازها و سیستم های مدیریت محتوایی همچون وردپرس فقط کافیست وارد سایت تان شوید و بر روی بخشی که می خواهید  تغییر دهید کلیک کنید.  به کمک چند کلیک ساده قادر خواهید بود متن، تصویر و حتی بخش هایی از طراحی تان را ویرایش کنید.  به روزرسانی چنین سایت هایی بسیار ساده است و حتی می توانید از طریق گوشی خود اینکار را انجام دهید.

 می توانید به کمک سایت مشتریان فعلی و بالقوه تان را بیابید:

 نه تنها همه این افراد می توانند سایت تان را ببینند بلکه قادر خواهند بود از طریق آن با شما تعامل داشته باشند. استفاده از ایمیل، فرم تماس، برنامه های گفتگوی زنده به مشتریان کمک می کند از هر جای جهان با شما ارتباط برقرار کنند، درباره محصولات و خدمات جدیدتان نظر بدهند یا حتی از هزاران کیلومتر آن طرف تر محصول و خدماتی را سفارش دهند. افراد از مکان های مختلف و به کمک موتورهای جستجو و نقشه گوگل وارد سایت تان می شوند.

 سایت شرکت میدان بازی را به نفع شما عوض می کند:

اگرچه بودجه ها و پروژه ها با هم فرق دارند اما تفاوتی بین سایت شرکتی که در فهرست 500 شرکت برتر فورچون قرار دارد با سایتی که متعلق به یک فریلنسر است و در اتاق خودش کار می کند وجود ندارد. یک سایت حرفه ای و تر و تمیز می تواند میدان بازی را به نفع شما عوض کند.

به کمک سایت می توان چهره واقعی فرد و شرکت را به دنیا نشان داد. اگر شرکت شما می تواند نیازهای مشتری را برآورده کند دیگر چه فرقی دارد 3 نفر هستید یا 300 نفر؟

 اگر رسانه های اجتماعی داشته باشیم بازهم نیاز کسب و کارها به وب سایت وجود دارد؟

 اگر رسانه های اجتماعی داشته باشیم بازهم نیاز کسب و کارها به وب سایت وجود دارد؟

بیشتر صاحبان کسب وکارها فکر می کنند که داشتن پروفایل در رسانه های اجتماعی برای اعلام حضور کافیست. شاید شما هم در حال حاضر صفحه فیس بوکی داشته باشید  و ریویوهای خوبی هم بر روی رسانه های اجتماعی به دست آورده باشید. این موضوع خیلی خوب است. اما استفاده از چنین استراتژی هایی هم می تواند مشکلات خودش را به همراه داشته باشد.

داشتن وب سایت در کنار شبکه های مجازی چه الزامی دارد؟

اولاً همیشه به پلتفرم های اجتماعی وابسته خواهید بود. الگوریتم های شبکه اجتماعی  و قوانین آن ها مدام تغییر می کند. استراتژی که امروز کار می کند ممکن است چند هفته دیگر کار ساز نباشد. چند سال قبل بیشتر کسب وکارهای ایرانی از فیس بوک استفاده می کردند اما چند سالی هست که محبوبیت این رسانه اجتماعی کمتر شده و رسانه های اجتماعی دیگری جایش را گرفته است.

در این شرایط اگر سایتی داشته باشید  آن سایت متعلق به خودتان خواهد بود و می توانید محتوا و پیام هایتان را کنترل کنید.  وقتی کسب وکار خودتان را راه اندازی می کنید دیگر دوست ندارید تابع قوانین دیگران باشید. پس چرا باید از قوانین شبکه های اجتماعی تبعیت کنید؟ ترندها هر روز تغییر می کنند.

اگر امروز مشتری شما در توییتر است ممکن است چند روز بعد از پلتفرم جدیدی مثل اسنپ چت استفاده کند. این روزها افراد از یک ابزار به ابزار دیگری می روند و به همین خاطر است که می گوییم سایت مثل لنگر عمل می کند.  اصلاً مهم نیست مشتریان چه پلتفرمی را ترجیح می دهند. اگر سایت داشته باشید همه می توانند در یک مکان واحد پیدایتان کنند.

سخن نهایی: هر کسب وکاری به سایت نیاز دارد

 این روزها داشتن سایت یک موضوع اختیاری نیست بلکه اجباری است. تقریباً همه کسب وکارهایی که در نظرسنجی های مختلف شرکت کرده اند بر این باور بودند که تا انتهای سال باید سایت خودشان را راه اندازی کنند. شما هم جزو این گروه هستید؟  همین امروز دست به کار شوید و ببینید راه اندازی سایت چقدر کار ساده ای است.