۳۳ روش برای کسب درآمد از سایت آنلاین- money making
25
مارس

۳۳ روش برای کسب درآمد از سایت یا وبلاگ

کسب درآمد از سایت ، یک راز نیست و هرکسی می‌تواند این کار را انجام دهد. در واقع تبدیل یک سایت یا وبلاگی که به صورت پاره وقت و برای سرگرمی ایجاد شده است به سایتی که درآمد کسب می‌کند، به شدت رایج است و با کمی خوش‌شانسی و کار سخت این کار ممکن می‌شود.

دست کم باید قادر باشید تا درآمدی برای پوشش هزینه‌های جاری سایت مانند دامنه و هاست را به دست آورید. حتی ممکن است این درآمد را بیشتر کنید و تبدیل به درآمد اصلی شما شود.

به خاطر داشته باشید که برخی از استراتژی‌هایی که در این مقاله بیان شده‌اند ساده و آسان هستند در حالی که برخی دیگر مستلزم کار مداوم هستند. (بنابراین اطمینان حاصل کنید که یکی از این استراتژی‌ها که مناسب سایت و وضعیت کاری شماست را انتخاب کنید.) پیش از خواندن این نوشتار بهتر است سری هم به مقاله ی ۱۷ اشتباه رایج هنگام راه‌اندازی کسب‌ و کار آنلاین بزنید.

۳۳ روش برای کسب درآمد از سایت در این مقاله عنوان شده است اما بیایید با ۱۰ موردی که محبوبیت بیشتری دارد و شناخته‌تر شده است، شروع کنیم. اگر آرزو دارید که وب‌سایتی طراحی کنید که درآمد داشته باشد،‌ می‌توانید از این راهنمای گام به گام استفاده کرده و با هزینه‌ای کم به کسب درآمد از سایت خود دست پیدا کنید.

لیست عنوان ها:

۱۰ روش رایج کسب درآمد از سایت

کسب درآمد از سایت خیلی هم کار راحتی نیست. این ۱۰ مورد احتمالا بهترین گزینه شما برای شروع است.

۱.  همکاری در فروش

همکاری در فروش - ۳۳ روش کسب درامد از سایت
همکاری در فروش

همکاری در فروش یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد از سایت یا وبلاگ است. با محصولاتی که به آنها علاقه دارید و به دیگران توصیه می‌کنید شروع کنید. این محصول را در سایت خود معرفی و تبلیغ کنید. حتی می‌توانید این محصول را در قالب ایمیل به اعضای سایت خود معرفی کنید. سپس افرادی که علاقه‌مند به این محصول یا خدمت باشند روی لینک مورد نظر در سایت شما کلیک کرده و محصول را از سایت فروشنده خریداری می‌کنند. (و شما پورسانت خود را از این فروش دریافت می‌کنید.)

پورسانت شما ممکن است از ۳۰ تا ۷۰ درصد قیمت کالا متغیر باشد. به عنوان مثال اگر پورسانت شما ۵۰ درصد باشد و شما یک کتاب الکترونیکی ۱۰۰ دلاری را بفروشید، به سادگی می‌توانید تنها با ارجاع به سایت فروشنده ۵۰ دلار به دست آورید.

۲. پرداخت به ازای هر کلیک در تبلیغات (گوگل ادسنس)

حتما سایت‌های را دیده‌اید که در نتایج سرچ گوگل به صورت تبلیغاتی در رتبه‌های اول دیده می‌شوند که به آن ادرورز می‌گویند.

اما ادسنس چیزی متفاوت از ادورز است. ادسنس به سایت‌ها این امکان را می‌دهد که در شبکه بسیار بزرگ تبلیغاتی گوگل ثبت‌نام کرده و بدین ترتیب گوگل تبلیغات سایت‌های دیگر را در سایت این افراد نشان می‌دهد. از مزایای این سیستم می توان به سادگی کار با آن اشاره کرد.

وقتی ثبت‌نام را انجام دهید گوگل کدی ساده را در سایت شما قرار می‌دهد که محتوای سایت شما را بررسی می‌کند و شروع به نمایش تبلیغات مرتبط با موضوع سایت شما در همین سایت می‌کند. به عنوان مثال اگر سایت شما در مورد حیوانات خانگی است، گوگل ادسنس به کاربران شما تبلیغاتی در مورد غذای گربه،‌ آموزش به سگ‌ها و …نشان خواهد داد.

هر زمانی  که یکی از کاربران شما برروی این تبلیغات کلیک کند شما پول دریافت خواهید کرد! (بله به همین سادگی!) پورسانت شما ممکن است بین ۰.۵ تا ۵ دلار به ازای هرکلیک باشد. وقتی سایت شما به اندازه کافی ترافیک داشته باشد می‌توانید ماهانه صدها دلار به دست آورید. حتی بیشتر از این هم ممکن است.

قبل از ثبت‌نام در ادسنس گوگل راهنمای رسمی گوگل در این زمینه را بخوانید. گوگل قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این باب دارد که کار ثبت‌نام را کمی مشکل می‌کند.

۳.  فضای تبلیغاتی خود را بفروشید.

فضای تبلیغاتی خود را بفروشید. - ۳۳ روش کسب درامد از سایت
فضای تبلیغاتی خود را بفروشید.

همکاری در گوگل در بحث تبلیغات تنها یکی از راه‌هایی است که از طریق آن می‌توانید از راه تبلیغات آنلاین درآمد کسب کنید.

راه ساده دیگر این است که فضایی که درسایت برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید را به شرکت‌هایی که خواهان تبلیغ هستند بفروشید. می‌توانید فضاهای مختلفی در سایت برای تبلیغ در نظر بگیرید و با توجه به مکان آن قسمت در سایت شما قیمت‌های مختلفی را پیشنهاد دهید.

مبلغی که دریافت می‌کنید در واقع به میزان بازدیدکنندگان شما بستگی دارد. و این مبلیغ معمولا برای هر هزار نمایش محاسبه می‌شود. (مثلا برای هر هزار نمایش ۵ دلار) اگر سایت شما ۱۰۰ هزار بازدید ماهانه بگیرد. درآمد ۵۰۰ دلار را در پی خواهد داشت.

مزیت این روش این است که اگر سایت شما از جاهای مختلفی بتواند ترافیک بالایی کسب کند، درآمد شما می‌تواند تا ۵۰۰۰ دلار در ماه نیز افزایش بیابد. واضح است که اگر سایت شما ترافیک قابل توجهی ندارد نمی‌توانید انتظار درآمد بالای داشته باشید.

روش دیگری که می‌توانید در اینجا امتحان کنید این است که تبلیغات بگیرید ولی پرداخت را منوط به میزان کلیک نکنید. به عنوان مثال ماهانه ۱۰ دلار برای فروش مکانی در سایت در نظر بگیرید و آن را به شرکت‌هایی که خواهان تبلیغات هستند عرضه کنید.این مبلغ معمولا در ابتدای هر ماه پرداخت می‌شود. این مبلغ بستگی وضعیت شما نسبت به رقیبانتان دارد.

۴. کالاهای دیجیتال خود را بفروشید (مانند کتاب الکترونیکی)

کالاهای دیجیتال خود را بفروشید - ۳۳ روش کسب درامد از سایت
کالاهای دیجیتال خود را بفروشید

شما این امکان را دارید تا با فروش محصولات خود به صورت مستقیم پول بیشتری به دست آورید. در این روش می‌توانید به سادگی با فروش مستقیم کالاهای خود به دیگران بدون واسطه به درآمد برسید. اما متاسفانه این روش در حقیقت به همین سادگی نیست.

خلق محصولی که به خوبی ساخته و پرداخته شده باشد نیازمند زمان، طراحی، محتوای خوب و… است. همچنین هزینه‌های پنهانی نیز در زمانی که سپری می‌کنید و کار افراد دیگر (افرادی که به هرحال ممکن است با آنها در کار به نحوی شریک باشید مانند طراح و…) وجود دارد. علاوه بر این موارد فروش محصول خود در سایت خودتان موانع دیگری هم مانند درگاه‌های پرداخت، حمل و نقل و موارد قانونی، دارد.

همچنین برای این کار نیاز دارید که طراحی سایت شما مناسب و قابل قبول باشد و یک لندینگ پیج خیلی خوب درست کنید تا مطمئن شوید که میزان مناسبی از بازدیدکنندگان سایت شما به خریدار تبدیل می‌شوند.

۵. دریافت حمایت مالی از کاربران سایت

دریافت حمایت مالی از کاربران سایت  - ۳۳ روش کسب درامد از سایت
دریافت حمایت مالی از کاربران سایت

اگر تعداد زیادی بازدیدکننده ندارید ولی همین بازدیدکنندگان کم نیز بسیار به شما و مطالب شما علاقه‌مند هستند می‌توانید از آنها به سادگی درخواست حمایت مالی کنید! این راه روش سریعی برای رسیدن به سرمایه نیست، ولی اگر کاربران شما مطالب شما را دوست دارند و حاضرند از شما حمایت کنند آن را قبول کنید. به هرحال این کمک تا حدی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

می‌توانید یک دکمه حمایت مالی در سایت خود تدارک ببینید و در مورد اهداف خود و نحوه دریافت کمک مالی توضیح دهید. سایت‌هایی مانند web.archive.org توانسته‌اند میزان زیادی سرمایه را بدین شکل جذب کنند.

۶. مقالات دیگران را در سایت خود قرار دهید. (از تگ نوفالو هم استفاده کنید)

مقالات دیگران را در سایت خود قرار دهید.  - ۳۳ روش کسب درامد از سایت
مقالات دیگران را در سایت خود قرار دهید.

یکی از روش‌های کسب درآمد از سایت این است که بازدیدکنندگان سایت دیگران را افزایش دهید. وقتی که به میزان زیادی روی سایت خود کار کردید و ترافیک زیادی را به دست آوردید و مخاطبان از محتوای سایت شما استقبال کردند، حالا راه‌های زیادی وجود دارد تا نتیجه کار سخت خود را ببینید و کسب درآمد کنید.

به عنوان مثال بسیاری از شرکت‌ها به دنبال سایت‌هایی هستند تا محتوای خود را بتوانند در آن قرار دهند. تبلیغات به این روش می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد. زیرا محتوای تبلیغ‌دهنده در میان محتوای سایت شما (که باید مرتبط به هم باشند) قرار می‌گیرد.

همچنین می‌توانید محصولات یک شرکت را هم نقد و بررسی کنید. و در میان اطلاعاتی که از محصول می‌دهد آن را تبلیغ هم کنید. به عنوان مثال اگر سایت شما در مورد آخرین بازی‌های iOS است احتمالا شرکت‌های سازنده این بازی‌ها مایل هستند که شما محصول آنها را بررسی و معرفی کنید.

این سناریو می‌تواند به صورت یک استراتژی برد-برد پیش برود. ولی اگر محتوایی تبلیغاتی که در سایت می‌گذارید غیر مرتبط با مطالب اصلی سایت شما باشد و یا چیزی را به صورت مصنوعی تبلیغ کنید (محصول در اصل آن کیفیتی که شما می‌گویید را نداشته باشد) قطعا باعث ناخشنودی کاربرانی خواهد شده که برای به دست آوردن آنها به سختی زخمت کشیده‌اید.

۷.  هدایت کردن افراد به سمت شرکت‌های دیگر

هدایت کردن افراد به سمت شرکت‌های دیگر  - ۳۳ روش کسب درامد از سایت
هدایت کردن افراد به سمت شرکت‌های دیگر

هرچه تعداد افرادی که به یک کسب‌وکار مراجعه و در مورد محصولات یا خدماتشان پرس‌وجو می‌کنند بیشتر باشد احتمال موفقیت آن کسب‌‌وکار بالاتر می‌رود. پس جای تعجب نیست که کسب‌وکارها به دنبال راه‌هایی خلاقانه هستند تا تعداد این افراد را افزایش دهند.

به عنوان مثال تصور کنید سایتی در مورد آموزش مهارت‌های ریاضی دارید. بنابراین اطلاعات کاربران شما مانند شماره تلفن و ایمیل، منبعی ارزشمند برای مدارس آنلاین است که می‌خواهند دوره‌های خود را به دانش‌آموزان مشتاق وفعال بفروشند.

در واقع شما فقط افرادی را به هم متصل و معرفی می‌کنید که می‌توانند به یکدیگر سود برسانند. اگرچه این مورد شبیه به روش شماره یک، یعنی همکاری در فروش، است ولی در اینجا مهم نیست که کاربران شما محصولی را خریداری می‌کنند یا خیر. شرکت‌ها در این مرحله فقط به دنبال معرفی‌شدن به افراد جدید هستند و برای این کار پول می‌دهند.

۸. یک لیست ایمیل ایجاد کنید.

یک لیست ایمیل ایجاد کنید. - ۳۳ روش کسب درامد از سایت
یک لیست ایمیل ایجاد کنید.

با خواندن بسیاری مطالب در مورد رشد یک وب سایت با اطمینان می‌گویم که پول در دست ایمیل است. در مورد لیستی صحبت می‌کنم که شامل کاربران وفادار شماست. مسئله تبدیل کردن افرادی که برای اولین بار به سایت شما سرمی‌زنند به افرادی است که مشتاقانه محتوای جدید سایت شما را دنبال می‌کنند، می‌باشد. هرگز ارتباط را با دنبال‌کنندگان خود قطع نکنید. پیشنهاد محتوایی با کیفیت یا کمک رایگان راهی عالی برای شروع است.

اگر به افرادی که برای دریافت پیشنهادات شما ابراز علاقه نکرده‌اند ایمیل بزنید و آنها را با این کار برنجانید در واقع این کار سریع‌ترین روش برای از بین بردن اعتماد کاربران و خراب کردن اهداف بلندمدتان است.

۹. یک سایت فروشگاهی طراحی کنید. (نیازمند کار و تلاشی سخت است)

یک سایت فروشگاهی طراحی کنید- ۳۳ روش کسب درامد از سایت
یک سایت فروشگاهی طراحی کنید

وب‌سایت‌ها علاوه بر توانایی بارگزاری محتوا می‌توانند محلی برای فروش ابزارها یا محصولات نیز باشند.

به این نکته دقت کنید:

در واقع صدها هزار فروشگاه اینترنتی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که مخاطب هدف گوشه (مخاطبان کم ولی خاص) خوبی انتخاب کرده‌اید و یک استراتژی کامل را در نظر گرفته‌اید. همچنین باید از تکنیک‌های بازاریابی به روز استفاده کنید تا شانس موفقیت خود را بالاتر ببرید.

۱۰.  سایت خود را بفروشید. (بسازید، بفرشید، دوباره سایت بسازید!)

سایت خود را بفروشید - ۳۳ روش کسب درامد از سایت
سایت خود را بفروشید – ۳۳ روش کسب درامد از سایت

باورکنید یا نه همیشه یک مشتری برای سایت شما وجود دارد!

یعنی اگر یکی از کارهای بالا را انجام داده‌اید، مثلا تعدادی محصول فروخته‌اید یا تبلیغ گرفته‌اید، ممکن است بتوانید سایت خود را به کس دیگری بفروشید و پولی به دست آورید.

صادقانه بگویم که ما معمولا به کسی پیشنهاد نمی‌کنیم که سایت یا وبلاگش را به فروش برساند. (ما طرفدار اهداف بلند مدت هستیم)

نمی‌توان انکار کرد که  چنین سایتی در بلند مدت سودآورتر است. به عنوان مثال اگر سایت شما ۵۰۰ دلار ماهانه از طریق فروش فضای تبلیغاتی به دست می‌آورد می‌توانید این سایت را ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار بفروشید. یعنی به اندازه ۱۲ تا ۲۲ ماه از درآمد.

راه دیگر این است که سایت‌هایی که به تازگی ساخته‌اید (ولی کارخاصی با آن انجام نداده‌اید) را بفروشید. البته این در این حالت پول کمتری نصیبتان می‌شود.

تا بدین جا تعدادی از روش‌های رایج و محبوب کسب درآمد از سایت را با هم مرور کردیم. ولی هنوز روش‌های دیگری نیز وجود دارد.

در زیر با هم ۲۳ روش دیگر را مرور خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید که برخی از روش‌های زیر با روش‌هایی که تا کنون عنوان کردیم مرتبط است ولی با این حال یک روش مجزا محسوب می‌شود.

۲۳ روش دیگری که می‌توانید از طریق آن به کسب درآمد از سایت دست یابید.

۱۱. فروش انکر تکست (توصیه نمی‌شود)

شاید باور نکنید ولی هنوز هم برای انکر تکست تقاضا وجود دارد. به هرحال به خاطر داشته باشید که این مورد برخلاف قوانین گوگل است و قبول کردن اینگونه تبلیغات ممکن است منجر به این شود که از طرف گوگل جریمه شوید. برای جلوگیری از این جریمه می‌توانید به سادگی از تگ نوفالو استفاده کنید.

۱۲. از اینلولینک‌ها استفاده کنید.

اینفولینک‌ها (لینک‌هایی که با رفتن موس روی آنها یک تصویر تبلیغاتی نشان داده می‌‌شود) جایگزینی مناسب برای تبلیغات ادسنس هستند. استفاده از آنها بسیار ساده است. البته مشکلشان این است که نرخ تبدیل کمی دارند (کلیک کمتری می‌شود) و پولی که از این راه به دست می‌‌آید (به روش تبلیغات کلیکی) بسیار کم است.

۱۳. از ابزارک‌های کسب درآمد از سایت استفاده کنید.

این مورد هم بسیار شبیه به گوگل ادسنس است. بنابراین ارزش این را دارد که به عنوان جایگزینی برای ادسنس از آن استفاده کنید.

۱۴. فضای تبلیغاتی RSS ایجاد کنید

می‌توانید یک بخش تبلیغات در سایت ایجاد کنید و حال می‌توانید RSS سایت‌های دیگر را به عنوان تبلیغات قبول کنید.

۱۵. محتوای پولی ارائه دهید

اگر محتوایی عالی و بسیار جذاب که مشتریان از آن سیر نمی‌شوند،‌ می‌توانید از آنها بخواهید برای بخشی از آن پول پرداخت کنند. من خود نیز از محتوای پولی برخی سایت‌ها استفاده می‌کنیم. به خاطر داشته باشید قبل از شروع این کار، سعی کنید که مخاطبان خود را افزایش دهید.

۱۶. انجمن‌های گفت‌وگوی خصوصی ایجاد کنید و مربی افراد باشید

هر یک از مها مهارتی داریم که افراد دیگر می‌توانند از آن بهره ببرند. سعی کنید انجمن یا کلاسی در سایت خود برای مشورت دادن به دیگران ایجاد کنید تا بتوانید از این راه هم به دیگران کمک کرده و هم کسب درآمد کنید.

۱۷. یک بخش کاریابی در سایت خود ایجاد کنید

ایجاد یک بخش کاریابی در سایت یکی دیگر از راه‌های ساده برای کسب درآمد است. مردم به این بخش مراجعه می‌کنند وهربار که شغلی از این طریق پیدا می‌کنند شما به درآمدی خواهید رسید.

۱۸. پیشنهاد مشاوره بدهید

ایجاد یک سرویس مشاوره‌ای می‌تواند کمک کند تا میزان قابل توجهی درآمد داشته باشید. می‌توانید این کار را از طریق ایمیل، انجمن‌های گفت‌وگو یا اسکایپ انجام دهید.

۱۹. می‌توانید از طریق سایت خود پروژه بگیرید

سایت یا وبلاگ شما یک مکان مناسب برای معرفی خدمات فریلنسینگ است. نشان دادن نمونه‌کارها و مشتریان سابقتان می‌تواند به اینکه بتوانید پروژه‌های جدید بگیرید کمک کند.

۲۰. فروش اجاره صفحات داخلی سایت

این کار بسیار رایج نیست ولی اگر انجام دهید از پیشنهاداتی که به شما داده می‌شود متعجب خواهید شد.

۲۱. نمایش تبلیغات پاپ‌آپ در سایت

پاپ‌آپ‌ها می‌توانند بی‌نهایت باعث آزار کاربران شوند. با این حال می‌توانند روش سریعی برای جذب پول باشند.

۲۲. از قفل محتوا استفاده کنید

قفل محتوا مانند مخفی کردن محتواست، در این حالت باید کاربر کاری را انجام دهد تا محتوا برایش به نمایش درآید. مثلا مقدار کمی پول پرداخت کند یا اینکه روی یک تبلیغ کلیک کند.

۲۳. نمایش تبلیغات صوتی

این مورد نسبتا جدید است و به شدت نیز در حال رواج است. من شخصا این مورد را امتحان نکرده‌ام ولی چندین مقاله در مورد آن خوانده‌ام و آن را توصیه می‌کنم.

۲۴. فروش کتاب الکترونیکی

این مورد خیلی هم جدید نیست. بسیاری از مردم در سایتشان کتاب الکترونیکی می‌فروشند به عنوان مثال اگر سایتی در مورد آشپزی و دستور پخت دارید می‌توانید به راحتی کتاب الکترونیکی آشپزی بفروشید. این کار را در هر صنعتی می‌توان انجام داد.

۲۵. برگزاری کنفرانس آنلاین در سایت خود

این کار با اینکه نیازمند تلاش زیادی است ولی پول زیادی نیز به همراه خواهد داشت.

۲۶. یک برنامه آموزشی تنظیم کنید

این کار ترکیبی از فروش محتوا و مشاوره است.

۲۷. وبینارهای پولی برگزار کنید

این مورد هم مثل روش قبلی می‌تواند شامل مشاوره یا آموزش باشد.

۲۸. یک سایت با عضویت پولی ایجا کنید

این هم یکی از روش‌های درآمدزایی از محتوا و امکانات سایت است.

۲۹. کوپن پیشنهاد دهید  (به همراه لینک همکاری)

مردم مشتاقانه دنبال کدهای تخفیف درباره هرچیزی هستند. تخفیف لباس یا سفرهای تعطیلات. اگر بتوانید یکی از اینها را پیدا کنید و ارائه دهید می‌توانید کمی درآمد داشته باشید.

۳۰. نظرسنجی در وب سایت

درآمدزایی از این کار بسیار ساده است هرچند شاید باورکردنش سخت باشد!

۳۱. پیشنهاد نوشتن محتوا

می‌توانید به راحتی هر ۵۰۰ کلمه ۲۰ تا ۳۰ دلار بگیرید و برای افراد و شرکت‌های دیگر بنویسید. همچنین کسانی که می‌توانند به زبان‌های مختلف به صورتی روان صحبت کنند نیز موقعیت خوبی دارند. زیرا بسیاری از شرکت‌ها می‌خواهند سایتشان توسط این افراد به زبان‌های دیگر ترجمه شود.

۳۲. یک سایت یا مستند پولی درست کنید

از مردم بخواهید عضو شوند و بابت این خدمات به شما پرداخت کنند.

۳۳. فقط کافیست آنچه دیگران انجام می‌دهند را انجام دهید!

این گزینه، روش محبوب ماست!

در این مقله به شما 33 روش برای کسب درآمد سایت را معرفی کردیم. اگر شما از راه های دیگری استفاده می کنید، لطفا در بخش نظرات برای ما بنویسید.