نحوه دریافت گوگل ریکپچا را یاد بگیرید
27
سپتامبر

نحوه دریافت گوگل ریکپچا را یاد بگیرید

یکی از از عوامل بسیار مهم در افزایش امنیت هر سایتی، استفاده از گوگل ریکچا می باشد. گوگل ریکپچا یک ابزار جدید، رایگان و حرفه ای برای تشخیص و تمایز میان انسان و ربات است. امروزه سایت های مختلفی با نفوذ ربات ها مواجه شده اند که این امر هم ترافیک سایت را بالا برده است و هم سبب کاهش امنیت سایت شده است. در این مقاله از پارسه وب قصد داریم به شما نحوه دریافت گوگل ریکپچا را آموزش دهیم تا بتوانید امنیت سایت خود را افزایش داده و سایت قدرتمند تری داشته باشید.

لیست عنوان ها:

اهمیت استفاده از گوگل ریکپچا

از گوگل ریکپچا مواردی مانند در فرم های ثبت نام یا بخش نظرات، ایجاد نظر سنجی آنلاین، فرم ورود به سایت و جلوگیری از هک شدن رمز عبور استفاده می شود. با توجه به افزایش روز افزون ربات ها و حملات آنها در سال های اخیر، استفاده از ریکپچای گوگل برای هر سایتی بسیار ضروری به نظر می رسد. از سوی دیگر در سیستم مدیریت محتوای وردپرس بخش های مختلفی آن دارای فرم هایی مانند فرم ورود ، فرم ثبت نام ، ارسال نظرات و … می باشد. که یکی از نقاط ضعف امنیتی در هر سیستم مدیریت محتوایی، فرم ها می باشند که بدون داشتن تصویر امنیتی ریکپچا گوگل، بدون شک باعث ایجاد مشکلات امنیتی برای وب سایت شما خواهد شد.

نحوه دریافت گوگل ریکپچا

برای دریافت ریکپچای گوگل شما نیاز به یک حساب کاربری در جیمیل دارید. اگه تا به حال چنین حساب کاربری برای خود نساخته اید، ابتدا به جیمیل مراجعه کرده و آن را ایجاد کنید. حال بعد از ایجاد یک حساب کاربری گوگل مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

گام اول: وارد سایت گوگل ریکپچا شوید. 

گام دوم: اطلاعات حساب اکانت کاربری جیمیل خود وارد کرده تا بتوانید وارد قسمت ثبت نام گوگل ریکپچا شوید.

بعد از وارد شدن به قسمت ثبت نام با صفحه ای مطابق شکل زیر مواجه خواهید شد:

ثبت نام در گوگل ریکپچا

گام سوم: بعد از وارد شدن به صفحه ثبت نام (مطابق شکل بالا)  باید اطلاعات خود را وارد نماید.

این صفحه شامل 4 بخش است که باید اطلاعات خود را در آنها وارد کنید:

1. Label: در این قسمت باید نامی برای ریکپچای خود انتخاب کنید. مثلا Parsehweb

2. reCAPTCHA type: در این قسمت باید نوع ریکپچای خود را انتخاب کنید. به طور کلی ما با دو نوع ریکچا مواجه هستیم.

    • reCAPTCHA v3: ورژن سوم، جدید ترین نسخه ریکپچا می باشد. در این نسخه از سیستم امتیاز دهی برای تمایز میان ربات و انسان استفاده می شود . دیگر کاربران نیاز به پاسخ به سوال را ندارد و تمامی کارها به صورت اتوماتیک انجام می شود.( گوگل نیز از همین نوع برای سایت خود استفاده می کند.)
    • reCAPTCHA v2: ورژن دوم، نسخه قدیمی تر ریکپچا است. و کاربران باید باید به یک سوال پاسخ دهند تا به عنوان یک انسان و نه ربات تشخیص داده شوند.

توصیه ما استفاده از نسخه سوم ریکپچای گوگل است.

3. Domains: در این قسمت آدرس سایت خود را وارد نمایید. اگر آدرس سایتتان را به صورت example.com (مثلا parsehwen.com)  وارد کنید. ریکپچای گوگل برای آدرس های:

      • example.com
      • subdomain.example.com
      • www.example.com

فعال خواهد شد. البته اگر برای چند سایت قصد دارید ریکپچای گوگل را تهیه نمایید. باید بعد از وارد کردن هر آدرس هر سایت روگزینه به علاوه زده و آدرس سایت دیگر خود را وارد نمایید. اگر قصد استفاده از گوگل ریکپچا بر روی localhost خود را دارید، می توانید در این قسمت کلمه localhost را وارد نمایید.

4. Owners: در این بخش باید آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. در بخش هم می متوانید چند ایمیل را وارد نمایید.

گام چهارم: بعد پر کردن اطلاعات تان گزینه Accept the reCAPTCHA Terms of Service را تیک بزنید . سپس در نهایت بر روی دکمه Submit کلیک کنید.

گام پنجم: بعد از انجام مراحل بالا، گوگل به شما دو کد به نام های site key و secret key می دهد. که این دو کد را به دو صورت می توانید فعال سازی کنید.

    • اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، باید افزونه ریکپچا گوکل را نصب کرده و این دو کد را در آنها وارد نمایید.
    • اگر هم قصد دارید به صورت دستی در سایت خود وارد کنید. باید به فایل قالب سایت خود بروید و این دو کلید را مطابق شکل زیر وارد نمایید.

وارد کردن کدهای گوگل ریکپچا در قالب سایت

در نهایت از توجه شما به این مقاله سپاسگزاریم. لطفا نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.