معرفی کسب و کارهای اینترنتی و میزان درآمدشان
15
فوریه

معرفی کسب و کارهای اینترنتی و میزان درآمدشان

معرفی کسب و کارهای اینترنتی و میزان درآمدشان

با پیشرفت علم و تکنولوژی، نوع جدیدی از کسب و کارها وارد عرصه شده که تفاوت بسیار زیادی با کسب و کارهای قبل از خودش داشته. از مهمترین این کسب و کارها میتوان به فعالیت های اینترنتی اشاره نمود. فعالیت هایی که معمولا فارغ از زمان و مکان می باشند و محدودیت ها کسب و کارهای سنتی و قدیمی را ندارند. از جمله مزایای این کسب و کارهای اینترنتی میتوان به این مورد اشاره کرد که دیگر نیازی نیست برای شروع کسب و کار خودتون از ابتدای امر هزینه های بالایی را پرداخت کنید بلکه با هزینه های بسیار پایین میتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و جوانب مختلف آن را نیز بررسی نمایید تا در صورت مساعد بودن شرایط شروع کنید به پرداخت هزینه های بیشتر و جدی تر کردن فعالیت های خود.

لیست عنوان ها:

دسته بندی کسب و کارهای اینترنتی

برای شناخت بهتر این نوع فعالیت ها، میتوان آن را در چند دسته کلی قرار داد که البته در ادامه مقاله تا حد بسیار زیادی بصورت جزیی بررسی خواهیم کرد. 

۱- راه اندازی وب سایت

۲- فعالیت در شبکه های مجازی

 

معرفی انواع وب سایت:

یکی از مهمترین مواردی که میتوان به آن اشاره کرد راه اندازی وب سایت می باشد. برای راه اندازی وب سایت ها باید سه تا کار انجام داد که مهمترین و اولین کار انتخاب نام سایت است که به اصطلاح به آن دامین یا دامنه سایت (Domain) نیز گفته می شود. دامین ها براساس پسوندشان ( ir.  com.  net.  co. و …) قیمت های مختلفی دارند که ارزان ترین آن ها وطنی ir. است که سالانه حدود ۱۰ هزار تومان (البته قیمت امروز!! ;p ) است و باید پرداخت کنید.

به جرات میتوان گفت انتخاب نام مناسب مهمترین قسمت برای شروع کار است. در انتخاب دامین سایت باید موارد مختلفی را مدنظر داشته باشید که بزودی مقاله ایی در این زمینه منتشر خواهیم کرد. مرحله بعد خرید هاست مناسب سایت و سپس نصب و راه اندازی سیستم مدیریت محتوای سایت است.

دسته بندی وب سایت ها: 

وب سایت ها نیز انواع مختلف دارند که هرکدام بسته به شرایط و ایده های شما میتواند فعالیت و کسب درآمد کند. از انواع وب سایت ها نیز میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- وب سایت های شخصی

۲- وب سایت های شرکتی

۳- وب سایت های خدماتی

۴- فروشگاه های اینترنتی

وب سایت های شخصی:

در وب سایت های شخصی میتوانید در زمینه های مختلفی همچون آموزش و معرفی علوم مختلف فعالیت داشته باشید مثلا یه سایت داشته باشید اخبار تکنولوژی داخلش بنویسید یا یه سایت طراحی کنید  و داخلش آموزش های تخصصی در مورد نرم افزار ها و درس های مهندسی بزارید و یا یه سایت در مورد علوم سلامت و بهداشت فردی راه اندازی کنید. امثال این نوع سایت ها خیلی زیاده و باید خلاقیت خودتون رو بکار ببرید.

وب سایت های شرکتی:

وب سایت های شرکتی هم که از اسمشون مشخصه! برای معرفی شرکت و خدمات و تولیدات آن استفاده میشه. یجورایی میشه گفت که شناسنامه شرکت هستش و جزو الزامات امروزی هر شرکتی راه اندازی وب سایت مربوط به آن هست. به جرات میتوان گفت که امروزه برای شناخت بهتره شرکت های بزرگ، اولین و بهترین راه واردشدن به وب سایت آن شرکت است.معرفی کسب و کارهای اینترنتی و میزان درآمدشان

وب سایت های خدماتی:

در مورد وب سایت های خدماتی هم باید خدمتتون عرض کنیم که بسته به ایده خودتون یه وب سایت راه اندازی میکنید که یا از طریق اون سایت خدماتتون ور به مردم معرفی کنید و یا اینکه مستقیما خدمات بدهید. برای مثال،یه فردی میاد یسری نیروی نظافتی استخدام میکنه و یه سایت هم طراحی میکنه برای اینکه افراد خانه دار بصورت آنلاین درخواست نیروی خدماتی بدن. مثال دیگه همین وب سایت پارسه وب خودمان است که مستقیما برای معرفی خدمات طراحی سایت و سئو و گرافیک و… است. البته میشه هم این دسته از سایت ها رو تا حدودی زیر مجموعه دسته وب سایت های شرکتی درنظر گرفت.

وب سایت های فروشگاهی:

و اما میرسیم به وب سایت های فروشگاهی که یکی از پرطرفدارترین وب سایت های امروزی می باشد! امروزه در کل دنیا فروشگاه های فیزیکی دارن کم کم جای خودشان را به فروشگاه های آنلاین میدهند. این مساله به دلایل زیادی اتفاق میافته از جمله موارد زیر:

۱- مشترین براحتی از موجودی فروشگاه مطلع میشه

۲- مقایسه مخصولات مختلف فروشگاه در داخل وب سایت

۳- انتخاب و خرید بسیار آسان

۴- مشتری به فروشگاه های بسیار زیادی حتی در شهرهای دیگر میتواند دسترسی پیدا کند

۵- و موارد بسیار زیاد دیگر….

برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی ابتدا باید محصول خوتون رو مشخص کنید. خیلی مهمه که محصولی که قراره بفروشید نباید قیمت بالایی داشته باشه! چون دارید وارد یک رقابت در سطح کشور میشید برای توضیح بیشتر اینطور فکر کنید که مثلا شما خریدار یه کفش کتونی هستید، میرید داخل گوگل و سرچ میکنید و یسری سایت برای شما بالا میاد که بعد از بررسی هرکدوم اونی که به لحاظ کیفیت و قیمت مناسب تره رو میخرید نه اونی که با همون کیفیت ولی قیمت بالاتر داره رو. از موارد دیگه ایی که باید به اون توجه کنید، نوآوری و ایده جدید در مخصولات و اراپه خدمات هستش که کمک میکنه سایت شما بازدید بیشتری بگیره و  فروش بهتری داشته باشید.

معرفی کسب و کارهای اینترنتی و میزان درآمدشان

فعالیت در شبکه های مجازی:

در قسمت بعدی از این مقاله پارسه وب میپردازیم به شبکه های مجازی. امروزه شبکه های مجازی با سرعت زیادی در بین مردم درحال محبوب شدن هستند. با پیشرفت گوشی های هوشمند این روند رو به افزایش است و به سبب آن گشت و گذار در شبکه های مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام و فیس بوک، توییتر و غیره هم روز به روز بیشتر شده و به حدی رسیده که به عنوان یه ویترین بسیار قوی برای وب سایت های اینترنتی عمل میکنند.

فعالیت در شبکه های مجازی دیگر نیازی به سرمایه گذاری و دانش فنی بسیار بالا ندارد و براحتی آب خوردن میتوانید شروع کنید. فراموش نکنید که به هر اندازه که تلاش کنید در این عرصه میتوانید رشد کنید و نتیجه بگیرید.

امروزه خیلی از افراد به عنوان بلاگر در خال فعالیت د رشکه های مجازی هستند به این صورت که با تمرکز بر یه موضوع خاص مثل گردشگری، شروع به تهیه فیلم و عکس و مطلب میکنند و سعی در معرفی جاذبه های گردشگری دارند. افرادی هم به عنوان کمدین و فیلم ساز و غیره مشغولند.

حالا سوال مهمی که مطرح میشه نحوه کسب درآمد و میزان آن است! برای شرح این موضوع بهتره در مورد کسب درآمد در شبکه اینستاگرام صحبت کنیم. کسب درآمد درآمد در اینستاگرام به چند روش میتونه باشه:

۱- گرفتن تبلیغات

۲-فروش محصول یا خدمات

۳- تولید محتوای

لازمه اول فعالیت در شبکه های مجازی داشتن تعداد مخاطب بالاست. درآمد شما هم ارتباط مستقیم با این تعداد مخاطب داره و به هرمیزان که مخاطب یا به اصلاح فالوور اینستاگرام بیشتری داشته باشید هم میتوانید هزینه بیشتری برای تبلیغات بگیرید و هم فروش بیشتری خواهید داشت.

بررسی بیشتر:

برای کسب درآمد بالا از تبلیغات باید فالوور (دنبال کننده ها)‌ زیادی داشته باشید ولی برای فروش محصولات خود، تعداد فالوور مطرح نیست و در ابتدای امر باید محصول خوب و با کیفیت و یا ایده خوب داشته باشید. پیج های اینستاگرامی زیادی هستند که با اینکه تعداد فالوور کمی دارند ولی درآمد بسیار بالایی از فروش محصولات خود دارند. درامد ماهیانه بعضی از پیج ها حتی بیشتر از حقوق یکسال یه کارگر ساده است و حتی بالاتر. پس به فکر یه ایده ناب و خاص و یا محصول با کیفیت و قیمت مناسب باشید!

اگر هم هیچکدوم از دو مورد بالا رو ندارید، نگران نباشید یه راه دیگه ایی هم هست که میتونید ازش پول دربیارید و اون هم تولید محتوای و یا اراپه خدمات به همین پیج های اینستاگرامی است. به اینصورت که اکثر پیج های بزرگ برای مدیریت پست ها و پیام ها، تعداد زیادی نیرو استخدام میکنند تا در ارائه خدمات به مخاطب های خود دچار مشکل نشوند. پس شما میتوانید اطلاعات خودتان را درباره مدیریت بهتره اینستاگرام بالا ببرید و در کنار آن هم به نرم افزار های ویرایش عکس و فیلم هم مسلط باشید تا بتونید با این پیج ها همکاری داشته باشید.

معرفی کسب و کارهای اینترنتی و میزان درآمدشان

در ادامه نکات بیشتر و جزیی تری درباره قسمت های مختلف این مقاله ارائه خواهیم داد. در صورت داشتن هر سوالی از قسمت نظرات همین پست با ما در ارتباط باشید و در اولین فرصت به شما پاسخ خواهیم داد.