طراحی سایت شرکتی و تمام نکات مهم در آن
27
آوریل

طراحی سایت شرکتی و تمام نکات مهم در آن

امروزه افراد و بنگاه های بزرگ و کوچک در زمینه های متنوعی فعالیت داشته و انواع مختلفی از کالاها و خدمات را به گروه های متفاوتی ارائه می کنند. همین امر باعث شده تا ایجاد یک وب سایت اطلاع رسانی که همیشه در دسترس مشتریان باشد الزامی به نظر برسد. در این نوشتار میخواهیم هر آنچه که راجع به طراحی سایت شرکتی نیاز دارید را به شما بگوییم

از طریق یک وب سایت اینترنتی امکان ارتباط افراد مختلف در هر نقطه ای از جهان با یکدیگر میسر می شود. به این ترتیب تنها با یک کلیک افراد از وضعیت رقبای خود و نقاط ضعف و قوت آنها با خبر می شوند. پیشرفت روز افزون تکنولوژی به ویژه اینترنت باعث ایجاد کسب و کارهای متنوعی شده و استفاده از وب سایت ها را گسترش داده است.

گسترش استفاده از اینترنت توسط افراد مختلف باعث شده تا صاحبان کسب و کارها احساس کنند که نیاز فوری به یک وب سایت برای معرفی خود دارند.

هدف از طراحی سایت شرکتی
هدف از طراحی سایت شرکتی

لیست عنوان ها:

هدف از طراحی سایت شرکتی

اصلی ترین هدف در طراحی سایت شرکتی به احتمال زیاد معرفی کسب و کار توسط صاحبان مشاغل است. فرقی نمی کند که کسب و کار کوچک یا بزرگ باشد، چرا که از طریق وب سایت امکان دسترسی همه افراد به آن کسب و کار وجود دارد. داشتن یک وب سایت برای هر شرکتی الزامی است، چرا که مرزها و محدودیت های جغرافیایی، مکانی و زمانی بین کسب و کار و افراد مختلف برداشته می شود. به این ترتیب شرکت ها هیچ مانعی برای معرفی کسب و کار خود به دیگران نخواهند داشت.

وب سایت ها امروزه جایگاهی فراتر از یک ابزار اولیه پیدا کرده اند. وب سایت به عنوان ابزاری برای کسب اعتبار برای کسب و کارها عملکردی بسیار مناسب از خود نشان داده و باعث جلب اعتماد مشتریان می شوند. وقتی وب سایتی را به مشتریان خود ارائه می کنید، علاوه بر معرفی ویژگی های کسب و کار و محصولات خود ، دانش و اطلاعات خود را نیز به مشتریان نشان خواهید داد.

وقتی یک وب سایت خوب داشته باشید و با استفاده از یک پشتیبانی قوی در هر زمانی از روز در دسترس مشتریان بوده و پاسخگوی سوالات آنها باشید، اعتماد بی نظیری از جانب مشتریان کسب خواهید کرد. به این ترتیب از شرکت هایی که فاقد چنین پشتیبانی هستند سبقت خواهید گرفت.

بروزرسانی وب سایت به صورت دوره ای نشان دهنده میزان احترام شما به مشتریان است. این مورد به مشتری نشان می دهد که شما تا چه اندازه به آنها توجه داشته و در جهت جلب رضایت آنها حرکت می کنید. همچنین با بروزرسانی اطلاعاتی که به مشتریان خود ارائه می کنید، علاوه بر کسب اعتماد مشتری، بروز بودن دانش خود را نیز نشان خواهید داد. بروزرسانی وب سایت هزینه و زمان کمتری نسبت به بروزرسانی سایر ابزارهای تبلیغاتی مانند کاتالوگ ها و بروشورها دارد.

اگر نگران زیاد بودن هزینه طراحی سایت شرکتی خود هستید باید بدانید که این هزینه در دراز مدت نسبت به سایر جنبه های تبلیغاتی مانند معرفی کسب کار در تلویزیون و … هزینه ای به مراتب پایین تر خواهد داشت. از طرفی دیگر وب سایت شرکتی ابزاری بسیار قدرتمند برای معرفی کسب و کار نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی است.  هر کسب و کار بزرگ و کوچکی را می توان از طریق وب سایت به جامعه معرفی کرد.

امروزه اکثر افراد قبل از آنکه خریدی انجام دهند اولین کاری که می کنند محصول مورد نظر خود را در اینترنت جست جو کرده و اطلاعات زیادی در مورد آن به دست می آورند. همین امر باعث شده تا مدیران شرکت ها به فکر ایجاد یک وب سایت شرکتی با بهره گیری از اصول برنامه نویسی و سئو برای معرفی محصولات و خدمات خود باشند.

به طور کلی اهدافی که در طراحی سایت شرکتی مد نظر است، اهدافی تجاری می باشد. هر شرکتی برای رقابت با سایر کسب و کارها نیاز به داشتن یک وب سایت قوی دارد. داشتن یک وب سایت شرکتی حرفه ای باعث تقویت برند شده و حیات آن را تداوم می بخشد. وب سایت ها تنها برای معرفی خصوصیات معمولی شرکت ها کاربرد ندارند، بلکه نشان دهنده عملکرد تجاری شرکت ها می باشند. شرکت ها می توانند خصوصیات و موفقیت های خود را از طریق فیلم، عکس و … به سایر افراد نشان دهند. همچنین ارائه رزومه مدیران و نمونه کارهای موفق ابزاری مناسب برای جلب اعتماد مشتریان محسوب می شود.

در شرایط موجود محروم ماندن از یک وب سایت شرکتی در حالی که رقبا روز به روز در حال گسترش فعالیت خود در اینترنت هستند، به احتمال زیاد باعث از دست رفتن مشتریان خواهد شد. در این میان وب سایت هایی نیز هستند که بسیار فراتر عمل کرده و علاوه بر معرفی محصولات و خدمات پس فروش، تمام مراحل فروش از جمله معرفی و فروش محصولات را به شکلی مناسب در وب سایت خود انجام می دهند. به این ترتیب دیگر نیزی به داشتن تیم فروش احساس نمی شود. طراحی سایت شرکتی اگر به درستی انجام شده باشد، باعث ایجاد ارتباطی مناسب با مشتری شده و مزیتی بزرگ در رقابت با سایر کسب و کارها خواهد شد.

در ادامه به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که اهمیت داشتن وب سایت شرکتی را به منظور معرفی کسب و کار برای هر شرکتی ضروری می سازد. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله علت نیاز کسب و کارها به وب سایت را نیز مطالعه کنید چون توضیحات جامع تری در اینباره داده شده است.

موارد مهم در طراحی سایت شرکتی
موارد مهم در طراحی سایت شرکتی

موارد مهم در طراحی سایت شرکتی

قبل از طراحی سایت برای کسب و کارتان باید به سوالاتی نظیر آنچه در ادامه مطرح خواهیم کرد پاسخ دهید. این سوالات ممکن است پیش از راه اندازی سایت برای شما پیش بیاید.

 چرا باید برای کسب و کارمان سایت راه اندازی کنیم؟ آیا سایت فقط جنبه معرفی دارد یا قصد دارید از طریق سایت میزان فروش و سود خود را بالا ببرید؟ آیا قصد فروش مستقیم محصولات و خدمات خود را در سایت دارید؟

سوالات ذکر شده نشان می دهد که باید قبل از سفارش راه اندازی سایت، هدف خود را مشخص کنید تا بعدها به مشکلی بر نخورید.

نکات مهمی که در راه اندازی سایت شرکتی باید به آنها توجه کنید.

بعد از آنکه تصمیم به راه اندازی سایت شرکتی برای کسب و کار خود را گرفتید نیاز است تا به نکات مهمی توجه کنید تا سایت شما از هر نظر قوی و کارآمد بوده و مورد توجه مشتریان قرار گیرد. در ادامه مهمترین نکات در طراحی سایت شرکتی را بررسی خواهیم کرد.

  • از سایت های آماده استفاده نکنید و وب سایتی مختص شرکت خود راه اندازی کنید.
  • در قالب سایت خود از رنگ بندی مناسب استفاده کنید.
  • در کدنویسی سایت حتما اصول و قوانین را رعایت کنید.
  • برای اینکه سایت شما روی انواع مختلف دستگاه ها به درستی نمایش داده شود، قالب سایت را حتما به صورت واکنش گرا طراحی کنید.
  • به هیچ عنوان مطالب دیگر سایت ها را در سایت خود استفاده نکنید. چرا که باعث افت رتبه و اعتبار سایت  شما می شود.
  • روند کار با سایت برای کاربر را آسان کنید. به گونه ای که کاربر به راحتی به آنچه نیاز دارد برسد.

دلایلی که باعث می شود برای طراحی سایت شرکتی وردپرس را انتخاب کنیم.

طراحی سایت شرکتی با وردپرس
طراحی سایت شرکتی با وردپرس

اولین سوالی که در طراحی سایت شرکتی برای مشتریان پیش می آید این است که چرا باید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده شود؟ دلیل این امر کاملا روشن است. در حال حاظر وردپرس یکی از محبوبترین و قدرتمندترین سیستم های مدیریت محتوا برای راه ندازی سایت می باشد.

از طرفی در نسخه های جدید وردپرس، زبان فارسی نیز به درستی پشتیبانی می شود. قدرت و عملکرد مناسب وردپرس باعث شده تا اکثر وب سایت های امروزی از وردپرس استفاده کنند.

علاوه بر ویژگی های بسیار مناسبی که وردپرس دارد، مهمترین خصوصیت وردپرس  رایگان بودن آن است. همچنین تعداد زیادی افزونه با کاربردهای متنوع برای وردپرس در دسترس است. به هین دلیل هزینه راه اندازی سایت با استفاده از وردپرس بسیار پایین تر می باشد. در زمینه امنیت و انعطاف پذیری نیز وردپرس عملکردی بسیار بهتر از سایر سیستم های مدیریت محتوا نشان داده است. همه این موارد باعث شده تا وردپرس بهترین گزینه برای راه اندازی سایت باشد.

موارد مهمی که در طراحی گرافیکی سایت شرکتی باید به آنها توجه کرد.

یکی دیگر از مهمترین نکات در طراحی سایت شرکتی، گرافیک و ظاهر سایت می باشد، چرا که مشتری با ظاهر سایت بیشتر سر و کار دارد. بنابراین باید در طراحی ظاهر سایت شرکتی به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

  • در طراحی سایت شرکتی باید از رنگ بندی مناسبی استفاده شود. برای انتخاب بهترین رنگ بندی می توانید روانشناسی رنگ ها را مطالعه کنید.
  • برای جلوگیری از سردرگمی مشتری،  طراحی ظاهر سایت باید تا حد امکان ساده باشد.
  • اگر می توانید از لوگوی شرکت در طراحی ظاهر سایت استفاده کنید. این کار به ماندگاری برند شما در ذهن مشتری کمک می کند.

توجه ویژه به سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست جو از اصلی ترین خواسته های مشتری در طراحی سایت شرکتی می باشد. هر چند اکثر مشتری ها سئو را فقط در حد معرفی کلمات کلیدی به گوگل برای بهتر دیده شدن می دانند. سئو تنها به کلمات کلیدی ختم نمی شود، بلکه سئو به اصول و قواعدی در کدنویسی سایت گفته می شود که برای افزایش رتبه در نتایج جست جو انجام می شود.

هر چه مطالب و لینک های ایجاد شده در سایت بهینه بوده و از سئوی خوبی برخوردار باشند، در نتایج موتورهای جست جو رتبه بهتری کسب خواهند کرد. به طور کلی سئو از همان اول که شروع به طراحی سایت می شود شروع شده و بعدها نیز توسط پشتیبان سایت ادامه می یابد. نویسنده مطالب سایت با رعایت اصول و قوانین سئو می تواند مطالبی بهینه سازی شده تولید کرده و رتبه سایت را در گوگل بالا ببرد.