افزونه المنتور چیست و چه کاری در وردپرس انجام می‌دهد؟
16
آوریل

افزونه المنتور چیست و چه کاری در وردپرس انجام می‌دهد؟

از زمانی که افزونه المنتور عرضه شده است بسیاری از کاربران وردپرس از آن استفاده می‌کنند، اما هنوز تعداد زیادی از مردم از وجود چنین ابزار قدرتمند و رایگانی که می‌توان با آن به طراحی صفحات وب پرداخت خبر ندارند. به همین دلیل تصمیم‌ گرفته‌ایم که این ابزار را به شما معرفی کنیم تا با صفحه‌ساز المنتور بیشتر آشنا شوید.

لیست عنوان ها:

افزونه المنتور در وردپرس چه کاری انجام می‌دهد؟

افرونه المنتوربهترین صفحه‌ساز وردپرس است که به شما کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان و به ساده‌ترین شکل ممکن صفحات زیبایی در سایت وردپرسی خود ایجاد کنید. خبر خوب اینکه این ابزار قدرتمند رایگان است.

چه چیزی المنتور را از دیگر ابزارهای مشابه متمایز می‌کند؟

اینکه قادر هستید طراحی با کیفیتی داشته باشید و به صورت همزمان خروجی آن را مشاهده کنید و همچنین اینکه تغییرات در قسمت کدهای فرانت سایت شما ایجاد می‌شوند، المنتور را از دیگر ابزارهای مشابه، متمایز می‌کند.

المنتور اولین – و در حال حاضر تنها – صفحه‌سازی است که تغییرات را در کدهای فرانت اعمال می‌کند و همزمان امکانات زیادی برای ایجاد یک طرح با کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. المنتور شامل تعداد زیادی ابزارک مفید برای طراحی است و دارای کتابخانه‌ای شامل طرح‌های آماده و خیره کننده است. همچنین ابزارهای منحصر به فردی برای طراحی صفحات در موبایل دارد. این ابزار تاریخچه تغییراتی که اعمال کرده‌اید را نیز به صورت تصویری به شما نشان می‌دهد. این موارد تنها بخشی از ویژگی‌های این افزونه رایگان است.

صفحه‌ساز المنتور چگونه کار می‌کند؟

صفحه‌ساز المنتور چگونه کار می‌کند؟
صفحه‌ساز المنتور چگونه کار می‌کند؟

المنتور که یک صفحه ساز است، جایگزین ویرایشگر پیشفرض وردپرس می‌شود. المنتور تغییرات را در کدهای فرانت ایجاد می‌کند و نکته بسیار مثبت آن این است که می‌توانید به وسیله این ابزار طرح‌های پیچیده و زیبایی ایجاد کنید و همزمان که طراحی را انجام می‌دهید نحوه نمایش این طرح را نیز مشاهده کنید. در واقع نیاز نیست مدام به حالت پیش‌نمایش بروید تا بتوانید تغییراتی که انجام داده‌اید را ببینید. المنتور به شما کمک می‌کند تا بتوانید طرح‌های بسیار با کیفیتی را ایجاد کنید در حالی که نیازی به کدنویسی یا CSS و یا کمک برنامه‌نویسان نداشته باشید.

محیط کار با المنتور بسیار کاربر پسند است و و فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا کار با آن را یاد بگیرید. ما المنتور را با آخرین تکنولوژی‌ها ساخته‌ایم و مدام آن را آپدیت می‌کنیم. بنابراین آخرین آپدیت ما بسیار بهینه‌ شده است و با سرعت بالایی کار می‌کند. این بدان معناست که وقتی یک المان را با موس به داخل طرح می‌کشید، این کار فورا انجام می‌شود و هیچ تاخیری را مشاهده نمی‌کنید.

قیمت افزونه المنتور چقدر است؟

هسته افزونه المنتور رایگان است. نسخه پولی این افزونه از سالانه ۴۹ دلار شروع می‌شود.

آیا المنتور را می‌توان با هر قالب در وردپرس استفاده کرد؟

المنتور تقریبا با هر قالبی در وردپرس سازگار است.

آیا المنتور با افزونه Yoast سازگار است؟

المنتور به خوبی با افزونه Yoast کار می‌کند و نیاز به تنظیمات خاصی برای هماهنگی این دو نیست. افزونه Yoast به صورت اتوماتیک محتوای ابزارک‌های شما را از داخل المنتور می‌خواند. همچنین المنتور پیشرفته ابزارک بردکرامپ Yoast را نیز دارد(نشانگر موقعیت فعلی کاربر در سایت) که می‌توانید بردکرامپ سایت خود را نیز از این طریق ایجاد کنید.

معرفی 50 تا از بهترین ابزارهای طراحی وب در سال ۲۰۲۰

در این مقاله ۵۰ تا از بهترین و جدیدترین ابزار های طراحی وب سایت را با توضیحات کامل لیست کرده و توصیه میکنیم حتما مطالعه بفرمایید.

 

چگونه المنتور را نصب کنیم؟

در ویدیوی کوتاه زیر تمامی مراحل نصب افزونه صفحه ساز المنتور وردپرس را به طور گام به گام می توانید مشاهده کنید.

آموزش نصب افزونه صفحه ساز المنتور وردپرس

وارد پیشخوان وردپرس خود شده و روی قسمت افزونه‌ها و سپس افزودن کلیک کنید. حال المنتور را جستجو کنید. پس از نصب و فعال‌سازی این افزونه، در صفحه ساخت برگه گزینه ویرایش با المنتور در بالای برگه اضافه می‌شود. با کلیک بر روی آن محیط طراحی تصویری با نمایش همزمان تغییرات به شما  نشان داده خواهد شد.

چرا المنتور رایگان است؟

سازندگان المنتور گفته اند : در ابتدا که المنتور را منتشر کردیم هدف ما فقط ایجاد یک کسب‌وکار موفق نبود، بلکه قصد داشتیم ظاهر وردپرس را برای همیشه عوض کنیم. و به طراحان وب، توسعه‌دهندگان و مالکان سایت کمک کنیم تا به سادگی طرح‌های خیره‌کننده‌ای در سایت‌های وردپرسی ایجاد کنند. تا اینجای کار مسیر زیبایی را طی کرده‌ایم و مخاطبان بسیاری از ما حمایت می‌کنند.

المنتور پیشرفته چیست؟

در دسامبر ۲۰۱۶ المنتور پیشرفته معرفی شد. این ابزار در واقع یک افزونه برای المنتور است که برای طراحان وب و افراد حرفه‌ای طراحی شده است. المنتور پیشرفته ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. مانند طراحی تصویری فرم‌ها، ابزارک‌های منعطفی برای طراحی مقالات و نمونه‌کارها، قابلیت ایجاد CSS اختصاصی و ابزارک Global که قابلیت کنترل ابزارک‌ها را به شما می‌دهد.

افزونه‌های المنتور

اینکه المنتور متن باز و رایگان است به توسعه‌دهندگان این فرصت را داده است که المنتور را توسعه دهند. و API المنتور را هم معرفی کرده‌ایم که  شامل جزیئات و راهنماهایی برای توسعه المنتور با ساخت افزونه‌ها می‌باشد.

ویژگی های المنتور

  • در افزونه المنتور این امکان فراهم شده است تا هر تغییراتی را که ایجاد می‌کنید نتیجه آن را به صورت زنده مشاهده کنید. به عبارتی دیگر قابلیت طراحی زنده مزیت عالی برای این افزونه به حساب می‌آید. و دیگر نیازی نیست که نگران بهم ریختگی تغییرات بعد از انتشار پستهای تان باشید. زیرا که شما دقیقاً بعد از اعمال تغییرات به کمک این افزونه حالتی از سایت تان را می‌بینید که مخاطبین و بازدیدکنندگان تان بعد از انتشار پست مشاهده می‌کنند.
  • یکی از مهمترین ویژگی ها و مزیت های المنتور این است که قابلیت طراحی Drag & Drop برای شما فراهم می‌کند. یعنی شما فقط با کشیدن و رها کردن عنصر های جذاب المنتور می‌توانید صفحات فوق العاده زیبایی را برای سایتتان خلق کنید.
  •  به کمک افزونه المنتور شما دیگر هیچ نیازی به داشتن دانش و مهارت کدنویسی از جمله php,css ,html ندارید. المنتور به راحتی همه نیازهای شما را برطرف کرده و نیازی به هیچ آموزشی نخواهید داشت.
  • شما به کمک افزونه المنتور هر نوع طراحی که در ذهن شما باشد را بدون در نظر گرفتن اینکه از چه پوسته ای برای سایتتان استفاده شود، پیاده سازی کنید.
  • در نهایت شاید جذاب ترین نکته ای که در مورد افزونه المنتور می‌توان مطرح کرد این است که المنتور با تمام افزونه های وردپرس سازگاری دارد.
  • المنتور رابط کاربری بسیار حرفه ای و راحتی دارد و کار کردن با آن بسیار ساده است و خیلی زود می‌توانید طراحی سایت با آن را فرا بگیرید حتی به کسب درآمد بپردازید.
  • طراحی در افزونه المنتور به صورت کاملا واکنش گرا و رسپانسیو است. بدین معنا که سایت تان در تلفن همراه و تبلت ها بدون هیچ گونه اختلال و تغییری در ساختار آن قابل مشاهده خواهد بود. به همین خاطر کاربران هنگام کار با سایت شما دچار هیچ اختلالی نخواهند شد.
  • یکی از مزایای مهم المنتور این است که در صورتی که این افزونه را غیر فعال کنید کدهایی که توسط آن به صفحات اضافه شده است نیز پاک می‌شود و شبیه به صفحه سازهای دیگر مثل Beaver Builder و Divi کدهای اضافه شده را در صفحات شما به جا نمی‌گذارد.
  • نکته بسیار مهمی دیگر که در مورد افزونه المنتور وجود دارد این است که امکان برگشت به عمل قبلی وجود دارد و المنتور امکان اصلاح اشتباه در طراحی را برای شما فراهم کرده است.

جمع بندی

تنظیمات واکنش گرا در صفحه ساز المنتور به نسبت سایر صفحه ساز ها به خصوص ویژوال کامپوزر بسیار آسان تر است، و این یکی از نکاتی است که میتواند موجب برتری آن شود. با استفاده از این صفحه ساز شما به سادگی می‌توانید طول و عرض هر بخش از صفحه و حتی ستون هایی که داخل هر بخش هست را ویرایش کنید (برای تغییر عرض ستون ها، سختی کار به اندازه کشیدن و رها کردن موس است!) و این یکی از تفاوت های ویژه ای است که المنتور با ویژوال کامپوزر دارد.علاوه بر این شما می‌توانید ستون های بیشتری نیز به هر بخش اضافه کنید.

افزونه المنتور برای تمامی قالب های وردپرس طراحی شده است. کافی است تا یک قالب از WordPress دانلود کرده و سپس المنتور را در آن نصب و فعالسازی کنید. از توجه شما به این مقاله سپاسگزاریم. اگر سوال یا نظری باید این آموزش داشتید لطفا در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.